۰ نفر

دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رییس جمهور سوریه

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۲:۴۴
کد خبر: 705691
دیدار وزیر امور خارجه کشورمان با رییس جمهور سوریه

در دیدار وزیر امور خارجه ایران و رییس جمهور سوریه، حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به این کشور در بحیوحه زلزله اخیر شدیداً محکوم شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر امروز (پنجشنبه) در دمشق با بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه دیدار و ضمن ابراز همبستگی و همدردی در ارتباط با زلزله اخیر در این کشور، پیرامون گسترش هر چه بیشتر مناسبات فیمابین، تحولات منطقه ای و موضوعات مورد علاقه مشترک در عرصه بین المللی گفت و گو و تبادل نظر نمود.

در این ملاقات وزیر امور خارجه کشورمان مراتب تسلیت و همدردی و همبستگی دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به مناسبت جان باختن تعداد زیادی از مردم سوریه در جریان زلزله مهیب اخیر در این کشور را تجدید نمود.

امیر عبداللهیان موضع مستحکم و بشردوستانه جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر ضرورت رفع محاصره ظالمانه آمریکا و کشورهای غربی علیه سوریه و لزوم جلب حمایت و ارسال کمک های بین المللی برای زلزله‌زدگان سوری را مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به ارسال کمک های مخلصانه از سوی گروه‌های مقاومت به مردم سوریه، این کمک ها را تجلی همبستگی و حمایت محور مقاومت از دولت و مردم سوریه ارزیابی کرد.

وزیر امور خارجه گشایش های اخیر در روابط کشورهای عربی با سوریه را واقع گرایانه و گامی مثبت در مسیر همبستگی اسلامی دانست.

امیرعبداللهیان حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه را قاطعانه و با شدیدترین لحن محکوم کرد و افزود حمله سبعانه اخیر رژیم صهیونیستی در بحبوحه زلزله سوریه ناشی از خوی تجاوزکارانه و ضدانسانی رژیم غاصب صهیونیستی و همچنین سراسیمگی آن رژیم نژادپرست از تغییر معادلات سیاسی در سوریه است. همچنین رژیم صهیونیستی سعی دارد افکار عمومی و توجهات را از اوضاع رو به وخامت و تحولات داخلی در سرزمین های اشغالی فلسطین منحرف نماید.

در این دیدار رئیس جمهور سوریه از پیام ها و مواضع همبستگی و همدردی مقام معظم رهبری و دکتر رئیسی رئیس جمهور و کمک ها و حمایت های دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران از زلزله زدگان سوریه تقدیر و تشکر به عمل آورد. وی افزود سفر امروز شما به مناطق زلزله زده نشان داد که حمایت های دولت و ملت ایران از سوریه و زلزله زدگان سوری تنها یک حمایت مادی نیست بلکه جنبه های قوی معنوی دارد و ارزشمند است.

 بشار اسد تاکید کرد در شرایط حساس تحولات منطقه ای این سفر یک معنای عمیق سیاسی نیز به همراه دارد.

رییس جمهور سوریه ضمن تاکید بر گسترش مناسبات ایران و سوریه، این مناسبات راهبردی را به نفع ثبات و امنیت در منطقه ارزیابی کرد.