۰ نفر

دیدار وزیرخارجه ایران با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه + عکس

۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۲۱:۱۴
کد خبر: 705680
دیدار وزیرخارجه ایران با بشار اسد، رییس جمهوری سوریه + عکس

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی و پس از سفر به ترکیه بعدازظهر امروز (پنجشنبه) ۱۸ اسفند ماه وارد دمشق شد، دقایقی قبل با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفرش به منطقه در پی زلزله اخیر در ترکیه و سوریه و بازدید از مناطق زلزله زده در ترکیه و سوریه به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات عالیرتبه سوریه بعدازظهر امروز وارد دمشق شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه قرار گرفت.

وی پیش از این هم به شهر لاذقیه رفت و از مناطق زلزله دیده در این شهر و از جمله کمپ زلزله زدگان بازدید کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ضمن حضور بر مزار مرحوم حافظ اسد با نثار تاج گل ادای احترام کرد.

وزیر امور خارجه قرار است در دمشق با بشار اسد رئیس جمهور و فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کند.

این ششمین سفر امیرعبداللهیان به دمشق پس از تصدی وزارت امور خارجه است.

وزیر خارجه قبل از سوریه نیز به آنکارا سفر و با مولو چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کرد. وی همچنین در شهر زلزله زده آدی یامان حضور یافت و ضمن بازدید از مناطق زلزله زده در جریان روند امدادرسانی به این شهر بخصوص توسط امدادگران ایرانی قرار گرفت.

در پی وقوع زلزله اخیر در ترکیه و سوریه، امیرعبداللهیان با همتایان خود در این کشور تلفنی گفت‌وگو و آمادگی ایران برای کمک رسانی به زلزله زدگان را اعلام کرد.

امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان

امیرعبداللهیان