۰ نفر

چین ادعای اف بی‌آی درمورد منشا ویروس کرونا را رد کرد

۱۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۰۶
کد خبر: 704290
چین ادعای اف بی‌آی درمورد منشا ویروس کرونا را رد کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین نسبت به ادعای مدیر اف‌بی‌آی که گفته بود "منشا همه‌گیری کووید-۱۹ حادثه آزمایشگاهی در ووهان بوده است" واکنش نشان داد و آن را قویا رد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا،  مائو نینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین طی یک کنفرانس مطبوعاتی با اشاره به ادعای اخیر مدیر اف‌بی‌آی پیرامون منشا ویروس کرونا، اعتراض خود را در این خصوص مطرح کرد و گفت: کارشناسان هیئت مشترک چین و سازمان بهداشت جهانی به یک نتیجه‌گیری علمی در این زمینه رسیده‌اند.

به گزارش ان‌اچ‌کی ورلد، وی افزود: آن‌ها اعلام کردند که منشا ویروس کرونا از آزمایشگاه "به شدت غیرمحتمل" در نظر گرفته می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه چین تصریح کرد: این نتیجه‌گیری توسط جامعه جهانی و جامعه علمی در سطح گسترده‌ای تایید شده است. اینکه جامعه اطلاعاتی آمریکا درگیر چنین مسئله علمی شده است به روشنی بیان می‌کند که این مسئله "سیاسی" شده است.

مائو نینگ در پایان گفت: اگر نتیجه‌گیری‌های اف‌بی‌آی اعتباری داشته باشند، آن اعتبار "بسیار ناچیز" است. آمریکا با تکرار تئوری "نشت آزمایشگاهی" موفق نخواهد شد بلکه از این طریق به شهرت خود آسیب خواهد زد.

کریستوفر رای، مدیر اف‌بی‌آی پیشتر در مصاحبه با برت بایر، مدیر شبکه فاکس نیوز گفت، تلاش اف‌بی‌آی برای مشخص کردن اینکه منشا همه‌گیری کووید-۱۹ کجا بوده، ادامه دارد اما خیلی از جزئیات مربوط به این تحقیقات، محرمانه هستند.

او مدعی شد: اف‌بی‌آی از مدتی پیش این ارزیابی را داشته که "محتمل‌ترین منشا این همه گیری حادثه آزمایشگاهی بالقوه در شهر ووهان چین" بوده است.