۰ نفر

گروسی شنبه با رییسی دیدار می کند

۱۰ اسفند ۱۴۰۱، ۲۳:۴۲
کد خبر: 704190
گروسی شنبه با رییسی دیدار می کند

خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه گفت که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی هسته‌ای روز شنبه با سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران در تهران دیدار خواهد کرد تا گفت و گوها در خصوص فعالیت هسته‌ای ایران را از سر بگیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از یک منبع آگاه که نامش را فاش نکرد، افزود که گروسی قصد دارد با صحبت مستقیم با رییس جمهور ایران روابط آژانس با تهران را در بالاترین سطح از سر بگیرد

این مقام توضیح داد: «گروسی در هفته‌های اخیر به صراحت اعلام کرده بود که آماده سفر به تهران است تا با رییس‌جمهور ایران صحبت کند.»

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه با انتشار گزارشی محرمانه برای اعضای شورای حکام اعلام کرد که رایزنی‌ها برای شفاف‌سازی درباره ادعای غنی‌سازی ۸۴ درصدی اورانیوم در ایران جریان دارد.

طبق اعلام آژانس، ایران در نامه‌ای اعلام کرده است که مساله به دلیل «نوسانات ناخواسته در سطح غنی‌سازی» بوده است. بر همین اساس در گزارش آژانس آمده است که مذاکرات با ایران برای روشن شدن این موضوع ادامه دارد.

 هفته پیش نشریه آمریکاییی بلومبرگ با انتشار گزارشی ادعایی، به نقل از دو مقام دیپلمات ناشناس ادعا کرد که در نتیجه بازرسی‌های اتمی صورت گرفته در ایران طی هفته گذشته، مقادیری اورانیوم غنی‌شده با غلظت نزدیک سطح مورد نیاز برای تولید سلاح اتمی کشف شده است.

در این راستا, رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به حل‌وفصل موضوعات مورد مناقشه در پرونده هسته‌ای گفت: مواردی که عدم انطباق سانتریفیوژها یا وجود ذره اعلام شده بود، حل و فصل و پرونده پس از کارشناسی‌ها بسته، نهایی و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد.

محمد اسلامی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هیات دولت درباره آخرین تعاملات ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: تماس‌ها با مدیرکل و معاونین آژانس در حال انجام است و هیات‌هایی از آژانس در تهران حضور پیدا کردند و مواردی که عدم انطباق سانتریفیوژها یا وجود ذره اعلام شده بود، حل و فصل و پرونده پس از کارشناسی‌ها بسته، نهایی و مشخص شد که انحراف خاصی وجود ندارد و موضوعاتی است که در حقیقت با توجه به بحث های کارشناسی واجد اهمیت نبوده است که بخواهد به عنوان یک بحث مورد پیگیری قرار گیرد.