۰ نفر

خزانه داری آمریکا فهرست تحریم های روسیه را اعلام کرد

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۷
کد خبر: 703295
خزانه داری آمریکا فهرست تحریم های روسیه را اعلام کرد

وزارت خزانه داری ایالات متحده اعلام کرد که دولت این کشور ۸۰ درصد از بخش بانکی روسیه از جمله حدود ۲۴۰۰ شخص حقیقی و حقوقی را از زمان آغاز جنگ اوکراین تحت محدودیت‌های تحریم قرار داده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وزارت خزانه داری ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که دولت این کشور 80 درصد از بخش بانکی روسیه از جمله حدود 2400 شخص حقیقی و حقوقی را از زمان آغاز جنگ اوکراین تحت محدودیت‌های تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه داری آمریکا در سندی که آماری از محدودیت‌های اعمال شده علیه روسیه از آغاز عملیات ویژه این کشور در اوکراین ارائه می دهد، می گوید: بیش از 80 درصد از بخش بانکی روسیه بر اساس دارایی از جمله 10 بانک برتر متعلق به این کشور تحت تحریم های ایالات متحده قرار گرفته است.

بر اساس گزارش این وزارتخانه، از آغاز جنگ اوکراین بیش از 1000 شرکت خارجی فعالیت خود را در روسیه متوقف یا محدود کرده‌اند.

طی سال گذشته میلادی، وزارت خزانه‌داری و وزارت خارجه آمریکا "بیش از 200 هدف مرتبط با فرار از تحریم‌های روسیه را در سراسر اروپا، آفریقا و آسیا، از جمله حوزه‌های قضایی کلیدی برای حمل‌ونقل در خاورمیانه، اتحادیه اقتصادی اوراسیا و شرق آسیا تعیین کرده‌اند".

بنا بر این گزارش، وزارت خزانه داری آمریکا همچنین تقریباً یک پنجم بخش مالی بلاروس را تحریم کرده است.

از 24 فوریه سال گذشته، حدود 115 کشتی و 19 هواپیما تحت محدودیت های وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفته‌اند. این وزارتخانه 68 مجوز کلی با معافیت از تحریم ها منتشر کرده و 40 سند از این دست را اصلاح کرده است.

این در حالی است که مقامات عالی رتبه وزارت خزانه داری بیش از 80 سفر به 31 کشور برای "هماهنگی تحریم‌های بین‌المللی تاکنون" داشته‌اند.

یک گروه چندجانبه از الیگارش‌های غرب موسوم به REPO که بر اساس تحریم‌ها به جستجو و توقیف اموال مرتبط با روسیه می‌پردازد، دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را به مبلغ حدود 300 دلار مسدود کرده است.

وزارت خزانه داری آمریکا می‌گوید: در مجموع، اعضای REPO ده‌ها میلیارد دلار از دارایی های تحریم شده روسیه در حساب های مالی و منابع اقتصادی را مسدود، بلوکه و یا مصادره کرده‌اند.

REPO شامل وزرای دارایی، دادگستری، امور داخلی و تجارت استرالیا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده و کمیسیون اروپا است.