۰ نفر

کاملا هریس: روسیه در جنگ پیروز شود، دیگران به انجام اقدام مشابه تشویق می شوند

۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۴۹
کد خبر: 701956
کاملا هریس: روسیه در جنگ پیروز شود، دیگران به انجام اقدام مشابه تشویق می شوند

معاون رییس‌جمهور آمریکا می‌گوید که اگر روسیه در جنگ اوکراین پیروز شود، این پیروزی دیگر کشورها را نیز به انجام اقدامات مشابه تشویق خواهد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «کاملا هریس» معاون رییس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه)، در کنفرانس امنیتی مونیخ به سخنرانی پرداخت.

بنابر گزارش شبکه «اسکای نیوز»، معاون رییس‌جمهور آمریکا در اظهارتی تند علیه روسیه گفت: «هر چقدر هم زمان بگذرد، واشنگتن از کی‌یف حمایت خواهد کرد. پس از گذشت یک سال از جنگ اوکراین، روسیه اکنون ضعیف‌تر شده است. عدالت باید در جنگ کنونی در اوکراین برقرار شود.»

کاملا هریس اضافه کرد: «روسیه جنایات ضدبشری در اوکراین مرتکب شده است. چنانچه روسیه در جنگ علیه اوکراین پیروز شود، این مسئله دیگر کشورها را نیز ترغیب خواهد کرد کارشکنی‌های مشابهی انجام دهند.»

وی همچنین گفت: «ما از همگرایی روسیه و چین بعد از جنگ اوکراین نگران هستیم. پیمان ناتو بیش از هر زمان دیگری قوی‌تر شده است.»

شبکه «الجزیره» نیز به نقل از معاون رییس‌جمهور آمریکا نوشت: «هر گامی از سوی چین برای حمایت مرگبار از روسیه، نظام بین‌المللی را تضعیف خواهد کرد. زمان در جنگ اوکراین به نفع پوتین نیست. پوتین نتوانست ناتو را تجزیه کند، ایالات متحده محکم به ماده پنجم منشور ناتو متعهد است.»

کاملا هریس همچنین با تکرار ادعای کمک ایران به روسیه در جنگ اوکراین، بیان کرد: «نمی‌توانیم در جهانی زندگی کنیم که برخی کشورها در آن به قواعد پایبند نیستند.»