۰ نفر

اسرائیل برای اولین بار به اروپا نفت خام صادر کرد

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۷:۵۹
کد خبر: 701722
اسرائیل برای اولین بار به اروپا نفت خام صادر کرد

شرکت یونانی «انرژین» که در حوزه نفت و گاز فعالیت می‌کند روز سه‌شنبه اعلام کرد که اسرائیل برای اولین بار موفق به صدور نفت خام شده است. بنا به اعلام این شرکت صدور نفت خام اسرائیل از میدان گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت. به گفته این شرکت اسرائیل به این ترتیب به جمع کشور‌های صادرکننده نفت پیوسته است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از انتخاب، شرکت یونانی «انرژین» که در حوزه نفت و گاز فعالیت می‌کند روز سه‌شنبه اعلام کرد که اسرائیل برای اولین بار موفق به صدور نفت خام شده است.

بنا به اعلام این شرکت صدور نفت خام اسرائیل از میدان گازی کاریش در شرق دریای مدیترانه صورت گرفت. به گفته این شرکت اسرائیل به این ترتیب به جمع کشورهای صادرکننده نفت پیوسته است.

مقصد اولین محموله صادرات نفت خام اسرائیل اروپا اعلام شده است. صادرات نفت خام از اسرائیل در حالی انجام شد که پالایشگاه‌های این کشور به واردات از کشورهایی مانند روسیه، جمهوری آذربایجان و عراق وابسته هستند.

شرکت «انرژین» کار استخراج از میدان گازی کاریش را سال گذشته آغاز کرد و شرکت فرانسوی توتال قرار است تا پایان سال ۲۰۲۳ کار حفاری در میدان قانا را آغاز کند.

اسرائیل از زمان پیدایش این رژیم در سال ۱۹۴۸ همواره در زمینه تامین انرژی با چالش روبرو بود زیرا بسیاری از کشورهای خاورمیانه طی دوره‌ای طولانی از تاریخ اسرائیل حاضر به فروش نفت به این کشور نبودند.

دولت اسرائیل امیدوار است که در پی کشف چند میدان گازی در شرق دریای مدیترانه طی سال‌های گذشته بتواند وابستگی خود را به واردات سوخت‌های فسیلی کاهش دهد. اسرائیل اکنون از نظر تامین گاز طبیعی خودکفا شده است اما همچنان بخش زیادی از نفت خام مورد نیاز خود را از خارج وارد می‌کند.

هرچند میدان کاریش در اصل بر مبنای استخراج گاز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما استخراج نفت خام از آن موفقیتی اقتصادی برای طرح شرکت «انرژین» در این میدان محسوب می‌شود.