۰ نفر

اردوغان: ظرف یک سال مناطق آسیب دیده بازسازی می شود

۲۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبر: 700550
اردوغان: ظرف یک سال مناطق آسیب دیده بازسازی می شود

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام تازه‌ترین آمار قربانیان زلزله اعلام کرد دولت وی در نظر دارد تا زیان آسیب دیدگان از زلزله اخیر را جبران کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛  رییس جمهور ترکیه از افزایش شمار جانباختگان زلزله مرگبار اخیر در این کشور خبر داد.

به گزارش شبکه الجزیره، در تازه‌ترین به روزرسانی آمار قربانی‌ها و زخمی‌های زلزله اخیر ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رییس جمهور ترکیه امروز پنج شنبه اعلام کرد که تعداد کشته شدگان زلزله اخیر به ۱۴ هزار و ۱۴ نفر رسیده است و ۶۷ هزار و ۹۷ تن نیز تا به امروز مجروح شده اند.

رئیس جمهور ترکیه، که کشورش این روز‌ها با فاجعه ناشی از زلزله مرگبار دست و پنجه نرم می‌کند، گفت که دولت آنکار برای بازسازی مناطق آسیب دیده ظرف یک سال تلاش خواهد کرد. به گفته اردوغان، کمک‌های بشردوستانه از کشور‌های مختلف هنوز به ترکیه می‌رسد و دولت در تلاش برای توزیع خانه‌های سیار در ۱۰ استان آسیب دیده است.

اردوغان، که به زودی برای حفظ کرسی ریاست جمهوری ترکیه باید تلاش کند، افزود که کسانی هستند که از این فاجعه برای به دستاورد‌های سیاسی سوء استفاده می‌کنند، با این حال وی مطمئن است که مردم به آن‌ها بها نمی‌دهند.

رئیس جمهور ترکیه یادآور شد که پارلمان این کشور امروز به لایحه اعلام وضعیت فوق العاده در ۱۰ استان این کشور رأی خواهد داد. به گفته اردوغان دولت آنکارا برنامه‌ای برای پرداخت غرامت به زلزله زدگان در نظر دارد، همانطور که توانست غرامت خسارت دیدگان زلزله وان را جبران کند.

گفتنی است در جریان زمین لرزه ۷.۸ ریشتری که ساعت ۰۴:۱۷ بامداد دوشنبه به وقوع پیوست خسارت‌های زیادی به ساختمان‌ها در مناطق گسترده‌ای از سوریه و ترکیه وارد شد و تیم‌های نجات و جستجو در حال آوار برداری و نجات کسانی هستند که در زیر آوار‌ها گرفتار شده‌اند.

این حادثه مرگبار واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشته و رهبران کشور‌های مختلف با ملت‌های سوریه و ترکیه ابراز همدردی کرده‌اند.

بثینه شعبان مشاور ویژه ریاست جمهوری سوریه تاکید کرد که سوریه از هرگونه ابتکار ارائه شده توسط کشور‌ها و سازمان‌های بین المللی برای کمک به مقابله با اثرات فاجعه بار زلزله، مشروط بر اینکه این کار بدون سیاسی کاری انجام شود استقبال می‌کند.