۰ نفر

تأمین برق کشور از طریق انرژی هسته ای در راه است؟

۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷
کد خبر: 700373
تأمین برق کشور از طریق انرژی هسته ای در راه است؟

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تأمین ۲۰درصدی برق کشور از طریق انرژی هسته‌ای نیز در افق ۲۰ساله تحقق می‌یابد که سایت‌های مورد نیاز آن شناسایی و ظرفیت‌های ساختاری تشکیل شده است و مذاکرات و بررسی‌ها انجام می‌گیرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت: این انتظار همیشگی را داریم که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بخشی از جریان سیاسی و فشار علیه جمهوری اسلامی ایران نباشد.

وی افزود: از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌ویژه این انتظار را داریم که رفتار حرفه‌ای را همچنان حفظ کند و بخشی از جریان فشار علیه کشور ما نباشد و امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره پیشرفت‌های ایران در حوزه فناوری هسته‌ای بیان کرد: طرح‌های مربوط به کاربرد پرتوها، توسعه ظرفیت‌های فناوری هسته‌ای و گسترش آن در زمینه‌های سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت در حال اجراست. تأمین 20درصدی برق کشور از طریق انرژی هسته‌ای نیز در افق 20ساله تحقق می‌یابد که سایت‌های مورد نیاز آن شناسایی و ظرفیت‌های ساختاری تشکیل شده است و مذاکرات و بررسی‌ها انجام می‌گیرد.