۰ نفر

قرار گرفتن ۷ نهاد ایرانی در فهرست سیاه آمریکا

۱۱ بهمن ۱۴۰۱، ۱۹:۱۷
کد خبر: 698980
قرار گرفتن ۷ نهاد ایرانی در فهرست سیاه آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد نام هفت نهاد ایرانی را به بهانه کمک به روسیه در جنگ اوکراین به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت بازرگانی آمریکا امروز سه‌شنبه اعلام کرد نام هفت نهاد ایرانی را به بهانه کمک به روسیه در جنگ اوکراین به فهرست سیاه تجاری خود اضافه کرده است.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد هفت نهاد ایرانی را به دلیل «ارسال پهپادهایی که روسیه از آنها برای حمله به اوکراین استفاده کرده» در فهرست سیاه تجاری خود قرار داده است.

نهادهای ایرانی که به این فهرست سیاه اضافه شده‌اند عبارتند از: ۱- شرکت طراحی و ساخت موتورهای هوایی؛۲- نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۳- سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی؛ ۴- شرکت اوج پرواز ما دو نفر؛ ۵-شرکت پرآور پارس؛ ۶-صنایع هوایی قدس و ۷- صنایع هوایی شاهد.

وزارت بازرگانی آمریکا در این بیانیه مدعی شده پهپادهای تولیدشده در ایران برای استفاده در اوکراین به روسیه ارسال می‌شوند؛ فعالیتی که با امنیت ملی و منافع سیاست خارجی آمریکا منافات دارد.

اوکراین و کشورهای غربی در ماه‌های گذشته مدعی شده‌اند جمهوری اسلامی ایران پهپادهایی را با هدف استفاده در جنگ اوکراین به روسیه ارسال کرده است.

مقام‌های تهران و مسکو پیش از این اتهام‌های آمریکا و کشورهای غربی درباره ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را رد کرده‌اند. دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین چندی پیش این موضوع را «اخبار جعلی» خواند و تاکید کرد که ارتش روسیه از پهپادهای ساخت داخل استفاده می کند.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران هم با بیان اینکه جمهوری اسلامی بارها به اتهامات بی اساس مقامات اوکراینی در موضوع ادعایی پهپادها پاسخ داده همواره تأکید کرده که تهران هیچگونه تجهیزات نظامی برای هیچ طرفی به منظور استفاده در جنگ اوکراین صادر نکرده است.