۰ نفر

روسیه حمله به وزارت دفاع در اصفهان را محکوم کرد

۱۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۰
کد خبر: 698379
روسیه حمله به وزارت دفاع در اصفهان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه روسیه امروز حمله اخیر به یکی از اماکن وزارت دفاع ایران را به شدت محکوم کرد و در مورد "پیامدهای غیرقابل پیش بینی" آن هشدار داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، تارنمای خبری اسپوتنیک به نقل از «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نوشت: ما قویاً هر اقدام تحریک آمیزی را که بالقوه بتواند به تشدید تنش های غیرقابل کنترل در منطقه ای که فاصله بسیاری تا آرامش دارد، محکوم می‌کنیم.

وی افزود: چنین اقدام های مُخربی می تواند پیامدهای غیرقابل پیش بینی برای صلح و ثبات در خاورمیانه داشته باشد.

زاخاروا از "سازمان دهندگان این حمله هوایی تحریک آمیز، حامیانشان" و طرفهایی که برای این اقدام تجاوزگرانه "پایکوبی" می کنند، خواست که درک کنند امیدشان برای "تضعیف ایران"، "بیهوده" است.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز  امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، حمله اصفهان را محکوم کرد.

وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دیروز (۹ بهمن) اعلام کرد: شامگاه شنبه - هشتم بهمن - یکی از مجتمع‌های کارگاهی وزارت دفاع در اصفهان مورد حمله ناموفق ریزپرنده‌ها قرار گرفت که یکی از آنها با اصابت پدافند هوایی مجتمع و دو فروند دیگر در تله های پدافندی گرفتار و منفجر شدند.

در بیانیه وزارت دفاع که به دنبال وقوع حادثه انفجار در یکی از صنایع دفاعی اصفهان منتشر شد، آمده است: این حمله ناموفق شامگاه هشتم بهمن ۱۴۰۱ حوالی ساعت ۲۳:۳۰ صورت گرفت که با پیش بینی ها و تمهیدات پدافندی حمله ریزپرنده ها با موفقیت دفع شده است.

این بیانیه می افزاید : این تهاجم ناموفق تلفات جانی نداشته و آسیب جزیی به سقف کارگاه وارد شده که به فضل الهی خللی در تجهیزات و ماموریت های مجموعه ایجاد نکرده است.