۰ نفر

بالاخره چه کسی به لهستان موشک شلیک کرد؟

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱:۱۷
کد خبر: 682768
بالاخره چه کسی به لهستان موشک شلیک کرد؟

نخست وزیر لهستان شامگاه یکشنبه گفت که اطلاعات جمع آوری شده هنوز این اجازه را نمی‌دهد که مشخص کنیم چه کسی به لهستان موشک شلیک کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ماتیوس موراوسکی» نخست وزیر لهستان گفت که هنوز نمی‌توان مشخص کرد که چه کسی موشک به خاک لهستان شلیک کرده است.

وی در سخنانی گفت: «اطلاعاتی که توسط تحقیقات درباره انفجار راکت جمع آوری شده، هنوز به ما اجازه نمی‌دهد که به صورت دقیق مشخص کنیم که این موشک‌ها از کجا شلیک شده‌اند».

در تاریخ ۱۵ نوامبر (۲۴ آبان) موشکی در روستایی در لهستان نزدیک مرز اوکراین سقوط کرد که دو قربانی برجای گذاشت. آندری دودا رئیس‌جمهور لهستان چهارشنبه گفت که این موشک بخشی از سامانه دفاع هوایی اوکراین بوده است. وزرات خارجه آمریکا هم گفت که درباره صحت نتیجه‌گیری لهستان اطمینان کامل دارد. پیش از آن اوکراین تلاش داشت روسیه را مقصر جلوه دهد. 

وزارت خارجه روسیه اظهارات کی‌یف در رابطه با این حادثه را فتنه‌انگیزی بزرگ خواند و اعلام کرد این موشک توسط سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ اوکراین شلیک شده است. 

نماینده روسیه در سازمان ملل هم گفت که مقامات کی‌یف و ورشو با استفاده از حادثه برخورد موشک به شرق لهستان، سعی کردند به شروع درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه دامن بزنند.

دیمیتری مدودف رئیس‌جمهور سابق روسیه در پیامی توییتری در واکنش به این حادثه هشدار داد: «حمله موشکی» مورد ادعای اوکراین در لهستان تنها یک چیز را ثابت می‌کند: جنگ ترکیبی علیه روسیه، غرب به جنگ جهانی نزدیک‌تر می‌شود.