۰ نفر

پشت پرده عکس تکان دهنده از دختر اسلحه به دست اوکراینی

۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۴
کد خبر: 681976
پشت پرده عکس تکان دهنده از دختر اسلحه به دست اوکراینی

انتشار عکسی از یک دختر اوکراینی که اسلحه در دست لبه یک پنجره شکسته نشسته و در حال مکیدن آب نبات است در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فرارو، عکس یک دختر ۹ ساله اوکراینی عواقب حمله روسیه به اوکراین را نشان می‌دهد که غیرنظامیان از جمله کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد.

عکس دختر اوکراینی را نشان می‌دهد که لبه یک پنجره نشسته در حال مکیدن آبنبات چوبی و تفنگی در دست دارد. او روبانی با رنگ‌های پرچم کشورش در موهایش دارد.

این یک تصویر فوق العاده تکان دهنده است. دختر در یک قاب پنجره شکسته نشسته است و به سمت راست خود نگاه می‌کند. شجاع و آماده برای رویارویی با هر چیزی که ممکن است در راه باشد.

البته آنچه ممکن است در راه باشد گلوله‌های روسیه، شلیک خمپاره و موشک، یا نیرو‌های زمینی و تانک‌ها است... هر یک یا همه تسلیحات جنگی که ارتش روسیه از زمان شروع تهاجم، علیه مردم اوکراین به راه انداخته است.

این عکس از زمان انتشار به طور گسترده در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد و توسط دونالد تاسک، نخست وزیر سابق لهستان و رئیس شورای اروپا توییت و در فیس بوک منتشر شد. او اکنون رئیس حزب مردم اروپا است.

این عکس توسط الکسی کیریچنکو در کی‌یف گرفته شده است و مربوط به دختر ۹ ساله وی است. او آن را در حساب فیس بوک خود با این پیام ساده منتشر کرد: "دختر جوان با آب نبات".

در کامنت‌ها از او سوال می‌شود که آیا دخترش است و او پاسخ می‌دهد که اینطور است. از او پرسیده می‌شود که آیا این عکس برای نشان دادن وحشت‌های حمله روسیه به اوکراین است که غیرنظامیان از جمله کودکان را در معرض خطر قرار می‌دهد؟ او توضیح می‌دهد که این عکس صحنه‌سازی شده است و او اسلحه را برای عکس به دخترش داده است.

در حالی که ممکن است این عکس برای نشان دادن یک نکته صحنه سازی شده باشد، اما واقعیت این است که کودکان مستقیماً در این جنگ روسیه علیه نقش دارند. سازمان حفاظت از کودکان یا Save The Children در گزارشی تازه آورده که از ۲۴ فوریه بدین‌سو، ۳۷۲ کودک به دلیل جنگ در اوکراین کشته و ۶۳۵ کودک دیگر نیز زخمی شده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که در هر روز ۵ کودک یا کشته و یا زخمی شده‌اند.