۰ نفر

جمهوری خواهان یک کرسی تا کسب اکثریت مجلس نمایندگان فاصله دارند

۲۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبر: 681359
جمهوری خواهان یک کرسی تا کسب اکثریت مجلس نمایندگان فاصله دارند

بر اساس آخرین شمارش آراء در انتخابات میاندوره‌ای کنگره آمریکا، جمهوریخواهان یک کرسی تا کسب اکثریت در مجلس نمایندگان آمریکا فاصله دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، حزب جمهوریخواه با پیروزی در ایالت‌های مهم کالیفرنیا و آریزونا در ساعات پایانی روز دوشنبه، به کسب ۲۱۸ کرسی برای به دست آوردن کنترل مجلس نمایندگان نزدیک شدند.

شب گذشته «دیوید شوایکرت» در منطقه ۱ ایالت آریزونا و «خوان سیسکومانی» در منطقه ۶ این ایالت توانستند به پیروزی برسند. همچنین نتیجه رقابت در منطقه ۴۱ ایالت کالیفرنیا به نفع «کن کالورت» و در منطقه ۴۵ این ایالت به نفع «میشل استیل» رقم خورد. حزب جمهوریخواه در منطقه ۲۲ نیویورک هم یک نماینده دیگر به نام «برندون ویلیامز» داشت که به پیروزی دست یافت.

از سوی دیگر دموکرات‌ها نیز یک پیروزی در ایالت اورگان نصیب خود کردند تا با این حساب از مجموع ۴۳۵ صندلی مجلس نمایندگان، جمهوریخواهان با کسب ۲۱۷ کرسی از رقیب خودشان با ۲۰۴ کرسی پیشتاز باشند.

درحالیکه به نظر مجلس نمایندگان در کنترل جمهوریخواهان درخواهد آمد، از آنسو هم دموکرات‌ها ۵۰ کرسی در سنا به دست آورند و به علت داشتن حمایت کامالا هریس معاون رییس جمهوری آمریکا، اکثریت این مجلس را از آن خود کردند.