۰ نفر

پنتاگون: ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه را نمی توانیم تایید کنیم

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 680181
پنتاگون: ادعای ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه را نمی توانیم تایید کنیم

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد آمریکا اطلاعاتی ندارد که نشان دهد ایران به روسیه موشک بالستیک ارسال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یک مقام ارشد پنتاگون اعلام کرد نمی‌تواند ادعای کی‌یف مبنی بر ارسال موشک های بالستیک ایران به روسیه را تأیید کند.

 «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون سه‌شنبه شب گفت، وزارت دفاع آمریکا شواهدی در دست ندارد که نشان دهد تهران به مسکو موشک بالستیک ارسال کرده باشد.

این مقام نظامی آمریکا گفت: «ما اطلاعاتی در دست نداریم که در حال حاضر نشان دهد موشک های بالستیک ایران به روسیه برای استفاده در اوکراین تحویل داده شده است».

رایدر در جمع خبرنگاران افزود: «پنتاگون به پایش دقیق این موضوع ادامه خواهد داد و در مورد اینکه روسیه چنین قابلیتی پیدا کند نگرانی‌هایی دارد».

اظهارات سخنگوی پنتاگون در واکنش به ادعای «میخاییل پودولیاک» سخنگوی رئیس جمهور اوکراین مطرح شد که اخیراً خواستار حمله به تأسیسات صنایع دفاعی ایران بابت کمک تسلیحاتی به روسیه شده است.

گزافه‌گویی پودولیاک در حالی است که دولت زلنسکی تاکنون ۲۰ درصد از خاک اوکراین را بر باد داده و بسیاری از شهرهای این کشور با چالش بی‌برقی مواجه هستند. این مقام اوکراینی با وجود چنین شرایطی در سخنانی تلویزیونی مدعی شد: «معتقدم که لازم است فقط تحریم‌ یا تحریم کامل بر ایران اعمال نشود. اعتقاد دارم می‌توان حملاتی هدفمند را بر تولید پهپادها، موشک های بالستیک ایران و غیره انجام داد».