۰ نفر

سناتور جمهوری خواه: پیروزی قاطعی در مجلس سنا به دست نیاوردیم

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 680075
سناتور جمهوری خواه: پیروزی قاطعی در مجلس سنا به دست نیاوردیم

«لیندسی گراهام» سناتور کهنه کارحزب جمهوریخواه درجریان برگزاری انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ کنگره به صراحت اذعان کرد آنچنان که انتظار می رفت موج قرمزی از پیروزی حزب جمهوریخواه در این دور از انتخابات به راه نیافتاد و این حزب نتوانست در کسب کرسی های کنگره اختلاف چندانی با رقیب خود ایجاد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، گراهام که نزدیک به دو دهه سناتور ایالت کارولینای جنوبی و از منتقدان سر سخت حزب دموکرات و روسای جمهوری برآمده از این حزب شناخته می شود، با توجه به از دست دادن کرسی ایالت نیوهمپشایر (New Hampshire) در مجلس سنا از سوی حزب جمهوریخواه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز » آمریکا به صراحت اذعان کرد که این حزب نتوانسته است پیروزی قاطعانه ای در این دور از انتخابات در مجلس سنا به دست آورد.

گراهام با اشاره به پیروزی «مگی حسن» (Maggi Hassan) دموکرات در کسب کرسی سنا بر «دونالد بولداک» (Donald Bolduc) جمهوریخواه در ایالت نیوهمپشایر به این شبکه خبری آمریکایی گفت: با اطمینان می توان گفت که جمهوری خواهان اختلاف قاطعی با رقیب ندارند  و موج قرمزی به راه نیانداختند.

وی افزود: فکر کنم در پایان کار و با مشخص شدن نتیجه نهایی انتخابات شاید در نهایت ۵۱ یا ۵۲ (کرسی سنا)  را بدست آوریم.

از دست دادن کرسی ایالت نیوهمپشایر در مجلس سنا برای حزب جمهوریخواه موضوع مهمی بود، مگی حسن توانست با کسب ۵۵.۹درصد آرا در مقابل ۴۲.۷ درصد آرای بولداک پیروز شود، لیندزی گراهام رقابت این نامزد جمهوریخواه که سابقه نظامی داشته و همسو با دونالدترامپ بوده را با مگی حسن که فرماندار این ایالت از آمریکا است، یک اقدام اشتباه خواند.

تارنمای خبری هیل نیز ضمن پرداختن به این موضوع، نوشت: جمهوری خواهان انتظار یک پیروزی قاطعانه در دو مجلس سنا نمایندگان و در برابر حزب دموکرات در این دور از انتخابات را داشتند و از آن بعنوان «خیزش قرمز» نام می بردند و آنرا همچون همه پرسی برای دولت جو بایدن که با مشکل تورم دست به گریبان است، عنوان می کردند.

انتخابات میان دوره ای ۲۰۲۲ آمریکا روز سه شنبه ۱۷ آبان ماه در سراسر این کشور برگزار شد و در این انتخابات نامزدهای دوحزب جمهوریخواه و دموکرات و برخی دیگر نامزدهای مستقل برای کسب  تمامی ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از یکصد کرسی مجلس سنا و همچنین تصاحب ۳۶ پست فرمانداری دراین کشور به رقابت پرداختند.

تا لحظه مخابره این خبر و بنابر گزارش تارنمای خبری «ریل کلیرپالتیکس» (realclearpolitics) حزب جمهوریخواه با کسب ۱۹۸ کرسی از حزب دموکرات که تا این لحظه ۱۷۳کرسی را بدست آورده، در مجلس نمایندگان پیشتاز است، درهمین حال دموکراتها تاکنون ۴۸ کرسی و جمهوریخواهان ۴۷ کرسی از یکصد کرسی سنا را بدست آورده اند.