۰ نفر

آمریکا: به دنبال طرح موضوع فروش پهپادهای ایرانی به روسیه در شورای امنیت هستیم

۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۰۷
کد خبر: 680062
آمریکا: به دنبال طرح موضوع فروش پهپادهای ایرانی به روسیه در شورای امنیت هستیم

نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگویی به بیان اظهاراتی مداخله‌جویانه درباره امور داخلی ایران پرداخت و ادعای دولت آمریکا مبنی بر به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین را تکرار کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در بخشی از گفت‌وگو با کریستین امان‌پور، خبرنگار شبکه سی‌ان‌ان که مشروح آن در وبگاه نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر شده است، در پاسخ به سوالی درباره ادعای فروش موشک‌های بالستیک و پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین و درخواست کمک ایران از روسیه برای کمک به برنامه هسته‌ای آن، گفت: ارائه این پهپادها از سوی ایران به روسیه، نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل است. روسیه با دریافت این پهپادها یکی از قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض کرده است.

گرینفیلد در ادامه با ادعای به کار رفتن پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین، گفت: ما به دنبال مطرح و بررسی کردن این موضوع در شورای امنیت هستیم و از دبیرکل خواسته‌ایم که طبق قطعنامه ۲۲۳۱، درباره فعالیت‌هایی که ایران با روسیه انجام می‌دهد، تحقیقات به عمل بیاید. پهپادهایی که آن‌ها[ایران] می‌دهند، زیرساخت‌های غیرنظامی در اوکراین را مورد حمله قرار می‌دهند و این غیرقابل قبول است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در ادامه در پاسخ به این که آیا این گفته وزیر امور خارجه ایران را باور می‌کند که این پهپادها به عنوان بخشی از یک توافق دفاعی با روسیه و پیش از جنگ اوکراین به روسیه فروخته شده‌اند، گفت: ما شواهد ارائه پهپادهای ایرانی را پیش از جنگ دیده‌ایم. آن‌ها از این باخبرند، روس‌ها و ما هم می‌دانیم.