۰ نفر

درخواست آلمان از اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره تحریم سپاه پاسداران

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۶:۱۷
کد خبر: 679527
درخواست آلمان از اتحادیه اروپا برای تصمیم گیری درباره تحریم سپاه پاسداران

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد برلین در حال کار بر روی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دولت آلمان روز دوشنبه اعلام کرد در پی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت: «در حال کار بر روی اعمال بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران هستیم».

این مقام آلمانی افزود: «اتحادیه اروپا باید درباره اینکه سپاه پاسداران را تحریم می‌کند یا خیر تصمیم‌گیری کند».

اظهارات وی پس از آن مطرح شده که نشریه آلمانی «اشپیگل» روز شنبه اعلام کرد یک بسته تحریمی شامل ۳۱ مورد پیشنهادی، روز دوم نوامبر (چهارشنبه) توسط برلین و هشت عضو دیگر اتحادیه اروپا با ادعای پاسخگو قرار دادن عوامل سرکوب در ایران تهیه شده است.

اشپیگل به نقل از فردی مطلع نوشت، این اقدامات شامل توقیف دارایی، ممنوعیت سفر و یک سری «اقدامات تنبیهی جدید» است که احتمال دارد در جلسه چهاردهم نوامبر (دوشنبه هفته آینده) در اتحادیه اروپا تصویب شوند.

اتحادیه اروپا، آمریکا، انگلیس و کانادا اخیرا تحریم‌هایی را علیه مقامات و نهادهای ایرانی اعمال کردند. در واکنش به این اقدامات ضد ایرانی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه چهارم آبان در بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه برخی اشخاص و نهادها در حوزه اتحادیه اروپا خبر داد.

در این بیانیه آمده است: «وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر اساس مصوبات مراجع ذیربط و در چارچوب قواعد مرتبط و‌سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، نهادها و اشخاصی در حوزه اتحادیه اروپا را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه‌های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم و خشونت و نفرت پراکنی که موجب اغتشاش، خشونت، اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر علیه ملت ایران گردیده، تحت تحریم قرار می‌دهد».

از سوی دیگر ادعای ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه و استفاده شدن آن‌ها در جنگ اوکراین نیز دستاویز جدیدی برای فشار غرب علیه تهران شده است.

در حالی که تلاش اوکراینی‌ها برای پیشروی در مناطق تحت تصرف روسیه پیشرفتی نداشته، رییس جمهور این کشور به درخواست افزایش تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه ایران متوسل شد.

زلنسکی در پیامی توئیتری نوشت در تماس با «اورسولا فون در لین» رییس کمیسیون اروپا ضمن درخواست تشدید کمک‌ها به اوکراین در سال ۲۰۲۳ «اهمیت تداوم طرح ابتکاری غلات برای امنیت جهانی مواد غذایی را متذکر شدم».

رییس جمهور اوکراین در ادامه نوشت: «درباره افزایش تحریم‌ها و مخالفت با اقدامات ایران که از تهاجم حمایت می‌کند، گفت‌وگو کردیم».