۰ نفر

کاخ سفید از ادعای بایدن درباره «آزاد کردن ایران» عقب نشینی کرد

۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۰۱
کد خبر: 678813
کاخ سفید از ادعای بایدن درباره «آزاد کردن ایران» عقب نشینی کرد

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از اظهارات جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا که گفته بود «ایران را آزاد خواهیم کرد» عقب‌نشینی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید از اظهارات جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا که گفته بود «ایران را آزاد خواهیم کرد» عقب‌نشینی کرد.

«جو بایدن»  بامداد جمعه به وقت تهران در یک گردهمایی تبلیغاتی برای «مایک لوین» نماینده دموکرات در شهر «اوشن ساید» در ایالت «کالیفرنیا» به هواداران خود گفت: «نگران نباشید، ما ایران را آزاد خواهیم کرد. آنها به زودی خود را آزاد خواهند کرد.»

یک خبرنگار در کنفرانس خبری امشب از جان کربی پرسید منظور جو بایدن از این اظهارات چه بوده است. او در پاسخ گفت: «او یکبار دیگر همبستگی‌ ما را با معترضان ایران ابراز کرد؛ یعنی همان کاری که از ابتدا انجام داده است. ایجاد تغییر به عهده مردم ایران است. باید به عهده مردم ایران باشد که درباره آینده‌شان تصمیم بگیرند.»

او همچنین در پاسخ به سوال یک خبرنگار دیگر که پرسید آیا این جمله بایدن که «آنها به زودی خودشان را آزاد خواهند کرد» مبتنی بر ارزیابی‌هایی است که حکومت ایران در آستانه سقوط است گفت: «ماهیچ نشانه‌ای از چنین چیزی نداریم.»

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در سخنرانی ۱۳ آبان به اظهارات بایدن واکنش نشان داد و گفت: «چند ساعت قبل مطلع شدم رئیس‌جمهور آمریکا جمله‌ای گفته که شاید از حواس پرتی‌اش بوده باشد. او گفته که ما بنا به آزاد کردن ایران داریم. آقای رئیس‌جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم است به اسارت شما درنیاید. ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد. ملت ایران بار‌ها مواضع خود را اعلام کرده است. امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها هم همین نگاه را دارند.»

آمریکا و کشورهای غربی دیگر از زمان آغاز اغتشاشات در ایران تلاش کرده‌اند با اعمال تحریم‌‌های جدید، تبلیغات رسانه‌ای و موضع‌گیری‌های تند و غیرمتناسب فضای آشوب در ایران را از طریق تنفس مصنوعی زنده نگاه دارند.