۰ نفر

کاتادا ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد

۹ آبان ۱۴۰۱، ۲۰:۲۶
کد خبر: 677893
کاتادا ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی را تحریم کرد

کانادا از تحریم ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی به بهانه نقض حقوق بشر خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، دولت کانادا در ادامه مواضع خصمانه خود علیه تهران امروز اعلام کرد که تحریم هایی را علیه ۴ فرد و ۲ نهاد ایرانی اعمال کرده است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه کانادا در این خصوص آمده است که محدودیت های اعمالی امروز چهارمین دُور از تحریم های این کشور علیه تهران به شمار می آید.

بر اساس بیانیه وزارت خارجه کانادا، مرکز آموزشی جامعة المصطفی العالمیه و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران ۲ نهادی هستند که تحریم شده اند.

همچنین، حسین رحیمی، احمد فاضلیان، اسدالله جعفری و سید مرتضی موسوی افراد تحریم شده به شمار می روند.

پیشتر نیز این کشور اعلام کرد که ۱۰ شخص و نهاد ایرانی را تحریم کرده است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه کانادا با انتشار بیانیه‌ای در این ارتباط گفته بود: ۶ فرد و ۴ نهاد جمهوری اسلامی ایران به دلیل نقض حقوق بشر در فهرست تحریم قرار گرفته اند.

اسامی نهادها و افرادی که در فهرست تحریم‌های کانادا قرار گرفته بودند به این شرح اعلام شده بود: خبرگزاری فارس، شورای نگهبان، مجلس خبرگان رهبری، مجمع تشخیص مصلحت نظام، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، محمد کرمی، صغری خدادای، عزت‌الله ضرغامی، سید مجید میراحمدی و عباس علی کدخدایی.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز چندی پیش اعلام کرد وفق مصوبات مراجع ذیربط، در چارچوب قواعد حقوقی مرتبط و سازوکارهای تحریمی مربوطه و به عنوان عمل متقابل، تعدادی از نهادها و اشخاص بریتانیایی را به دلیل اقدامات عامدانه آنان در حمایت از تروریسم و گروه های تروریستی، ترویج و تحریک به تروریسم، خشونت و نفرت پراکنی و نقض حقوق بشر تحریم می‌کند.