۰ نفر

عامل حمله به سفارت ایران در دانمارک شناسایی شد؟

۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۰۷
کد خبر: 677865
عامل حمله به سفارت ایران در دانمارک شناسایی شد؟

سفیر ایران در دانمارک گفت: هنوز پلیس گزارش نهایی حمله و جزییات مربوط به فرد حمله‌کننده اخیر به سفارت را به ما نداده است اما او فارسی صحبت می‌کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، افسانه نادی‌پور درباره حمله فردی به وی در ۱۵ مهرماه در محل سفارت کشورمان در کپنهاک گفت: حادثه‌ای که برای من و سفارت در ۱۵ مهر ماه اتفاق افتاد بسیار ناگوار و تاسف‌بار بود. وقتی یک مهاجم تلاش کرد به من حمله کند، همکارم که برای دفع آن حمله در صحنه حاضر شد، جلوی چشم من مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

وی اظهار کرد که هنوز پلیس گزارش نهایی این حادثه و جزییات مربوط به فرد حمله کننده را به ما نداده است اما او فارسی صحبت می‌کرد و احتمالا ایرانی است.

نادی‌پور گفت: باور نمی کردم که فردی با چاقو به سفیر یک کشور حمله کند، همکارم آسیب ببیند و بعد فرد مهاجم شروع کند به اتومبیل‌های سفارت صدمه بزند و شیشه‌های آنها را بشکند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با انتقاد شدید از عدم تامین امنیت سفیر و سفارت کشورمان در کپنهاگ، گفته بود: مایه تاسف است که در قلب اروپا چنین تعرضی به یک خانم و سفیر دارای مصونیت دیپلماتیک انجام می‌شود و پلیس نیز به موقع در محل حضور پیدا نمی‌کند.