۰ نفر

وزیر خارجه بلاروس:

مخالف تحریم های یکجانبه هستیم / تروریسم اقتصادی علیه ایران و بلاروس در حال رخ دادن است

۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبر: 676642
مخالف تحریم های یکجانبه هستیم / تروریسم اقتصادی علیه ایران و بلاروس در حال رخ دادن است

وزیر خارجه بلاروس با محکوم کردن اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و بلاروس گفت: یک تروریسم اقتصادی علیه ما در حال رخ دادن است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وزیر خارجه بلاروس ظهر امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ایرانی خود که در محل وزارت امور خارجه برگزار شده بود در بخشی از صحبت‌های خود تصریح کرد: بلاروس نیز همچون ایران مخالف تحریم‌های یکجانبه است و ما خواهان رعایت حقوق بین‌الملل هستیم.

این دیپلمات عالی رتبه بلاروسی با بیان اینکه آسیب وارد کردن به اقتصاد کشورها از طریق تحریم‌ مورد پسند ما نیست و ما آن را محکوم می‌کنیم، گفت: با این تحریم‌ها یک تروریسم اقتصادی علیه کشورهایی همچون ایران و بلاروس در حال رخ دادن است و باید اقدامات مناسبی در پاسخ به این اقدامات یکجانبه داشته باشیم.

وی همچنین با اشاره به رایزنی‌هایش با مقامات ایران در جریان این سفر افزود: در این سفر بر افزایش سطح مناسبات دو کشور در حوزه‌های مختلف تاکید کرده‌ایم. به نحوی که بتوانیم روابط دو کشور را به سمت روابط راهبردی سوق دهیم.

وی گفت: در همین جا از آقای امیر عبداللهیان همکار خودم برای سفر به بلاروس دعوت می‌کنم.

وزیر خارجه بلاروس همچنین با بیان اینکه در سال آینده میلادی سی‌امین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و بلاروس را جشن می‌گیریم، گفت: این تاریخ فصل جدیدی را در روابط دو کشور ایجاد می‌کند.

وزیر خارجه بلاروس با تاکید بر اینکه اراده دو کشور بر افزایش مناسبات تجاری و اقتصادی بین تهران و مینسک است، گفت: چندی پیش پانزدهمین کمیسیون مشترک دو کشور برگزار شد و ما در حال اجرایی کردن این توافقات هستیم.

وی ادامه داد: تلاش ما این است که رشد قابل توجهی در حجم تبادلات دو کشور ایجاد کنیم. متاسفانه در حال حاضر حجم تبادلات دو کشور مناسب با سطح همکاری‌های سیاسی ایران و بلاروس نیست و بسیار کم است و ما همه تلاش‌هایمان را بکار می‌بریم تا توافقات صورت گرفته در راستای افزایش حجم مناسبات اقتصادی و تجاری دو کشور اجرایی و سطح روابط ارتقا پیدا کند.