۰ نفر

امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافق خوب آمادگی داریم و تلاش ها جریان دارد

۲ آبان ۱۴۰۱، ۲۱:۵۱
کد خبر: 676223
امیرعبداللهیان: برای رسیدن به توافق خوب آمادگی داریم و تلاش ها جریان دارد

وزیر امور خارجه کشورمان امشب در دیدار با مدیران عضو اتحادیه اوآنا با بیان اینکه ما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی داریم و تلاش‌ها جریان دارد، گفت: از طرف آمریکایی می‌خواهیم دست از رفتار ریاکارانه بردارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان امشب در دیدار با مدیران عضو اتحادیه اوآنا با اشاره به شایعه فروش پهپادهای ایرانی در جنگ اوکراین گفت: ما هیچ سلاح و پهپادی به روسیه برای بکارگیری در جنگ با اوکراین به روسیه نداده و نخواهیم داد.

وی افزود: همکاری‌های روسیه و ایران بدور از جنگ اوکراین، ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر خارجه ادامه داد: ما با روسیه دارای همکاری های متنوع از جمله در حوزه دفاعی هستیم؛ در گدشته تسلیحاتی را از روسیه گرفته ایم و در اختیار روسیه قرار داده ایم اما در جریان جنگ اوکراین خیر.

امیرعبداللهیان گفت: در تماس با آقای جوزف بورل گفتم آماده ام تیمی از کارشناسان نظامی ایران و اوکراین ادعای استفاده از پهپاد ساخت ایران در جنگ اوکراین را بررسی کند.

ارسال پیام از سوی آمریکا برای حفظ فرصت توافق طی هفته های گذشته

 وزیر امور خارجه در جلسه با مدیران عضو اتحادیه اوآنا اضافه کرد: طرف آمریکایی در چند روز گذشته تلاش کرد با پیام های دیپلماتیک فرصت توافق را حفظ کند.

وی گفت: البته به طور همزمان در برخی جاها هم به دنبال ایجاد پاشوب و ترور در ایران بودند.

وزیر خارجه تاکید کرد: برخی از مداخله گرایان خارجی تا جایی پیش رفتند که جیش العدل در زاهدان برای چند ساعتی اقدامات تروریستی را رقم زدند که با حمایت مالی یک کشور شناخته شده و چند دستگاه امنیت خارجی و حرفی از دختر فوت شده نبود.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ما برای رسیدن به توافق خوب و پایدار آمادگی داریم و تلاش ها جریان دارد، گفت: از طرف آمریکایی میخواهیم دست از رفتار ریاکارانه بردارد.