۰ نفر

بورل:

اتحادیه اروپا در حال بررسی بسته تحریمی علیه ایران به دلیل ناآرامی های اخیر است

۲۵ مهر ۱۴۰۱، ۱۱:۳۲
کد خبر: 674522
اتحادیه اروپا در حال بررسی بسته تحریمی علیه ایران به دلیل ناآرامی های اخیر است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه در حال بررسی تحریم های جدید علیه ایران به دلیل ناآرامی های اخیر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در اظهاراتی مداخله جویانه به ناآرامی های اخیر ایران پرداخت.

وی گفت که این اتحادیه درحال بررسی پیشنهاد بسته تحریمی علیه ایران به دلیل ناآرامی های اخیر است.

بورل تاکید کرد که اتحادیه اروپا به دنبال دلیل قاطع درخصوص دست داشتن ایران در حمله نظامی روسیه به اوکراین است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درمورد توافق هسته ای نیز گفت که به توافق بسیار نزدیک بودیم اما اکنون انتظار پیشرفتی در توافق هسته ای ایران ندارم.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در نشست خبری امروز(دوشنبه) خود با محکوم کردن مجدد مواضع برخی از کشورهای اروپایی و غربی در مورد مسائل داخلی ایران و مداخله آنها در امور داخلی ایران به بهانه های حقوق بشری گفت: این کشورهای مدعی، خود ناقض حقوق بشر هستند و  هم حقوق شهروندان کشورهای خود را در موارد متعددی نقض کرده اند و هم  شهروندان دیگر کشورها را. بنابراین  آنها از  صلاحیت لازم برای اظهار نظر در مورد این موضوعات برخوردار نیستند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی در مورد نشست امروز شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در ارتباط با ایران و حوادث داخلی کشورمان گفت: ما متناسب با تصمیم و اقدام آنها بلافاصله عمل می‌کنیم و امیدواریم نتیجه رایزنی هایی که در  چند روز  اخیر با مقامات اروپایی انجام شده، منجر به این شود که آنها سیاست معقول و رفتار معقولی نسبت به ایران داشته باشند.

کنعانی ادامه داد: ما طرف‌های اروپایی را دعوت می‌کنیم به شعارهایی که خودشان می دهند پایبند باشند، آنها در ارتباط با جمهوری اسلامی صحبت می‌کنند کشوری که مقتدر و مسئولیت‌پذیر است و  نقش تعیین‌کننده در امنیت منطقه ایفا کرده است، کشوری که شریک ثبات است و رفتار مسئولانه در برابر تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی داشته است.

وی تاکید کرد: ما مقامات اروپایی را از انجام رفتارهای غیر معقول و مداخله جویانه در مورد ایران پرهیز می دهیم.