۰ نفر

توییت گروسی درباره دو روز دیدار با محمد اسلامی

۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۵
کد خبر: 670652
 توییت گروسی درباره دو روز دیدار با محمد اسلامی

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در پیامی توییتری به دیدارهای دو روز گذشته خود با رییس سازمان انرژی اتمی ایران پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در پیامی توییتری به دیدار خود با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی ایران پرداخت.

وی در این پیام توییتری نوشت: «دو روز با محمد اسلامی، معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی تمی ایران درباره تعامل مجددمان برای روشن شدن موضوعات پادمانی باقی مانده گفت‌وگو داشتیم. کار زیادی پیش روی ما قرار دارد».

 «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه دوشنبه نیز از شروع مجدد گفتگوها بین این سازمان و جمهوری اسلامی ایران خبر داده بود.

گروسی طی پستی در صفحه توئیتر خود نوشت که با «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران در وین دیدار کرده و بدین‌وسیله، گفتگوهای دوجانبه ازسر گرفته شدند.

وی توضیح داد که در دیدار با اسلامی، درباره از سرگیری گفت‌وگوهای آژانس اتمی با تهران درباره مسائل پادمانی حول برخی تاسیسات هسته‌ای در ایران رایزنی کرده است.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز روز دوشنبه در شصت ‌و ششمین کنفرانس عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر این سازمان در وین طی سخنانی به تشریح مواضع کشور و برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره حامی اجرای کامل و غیرتبعیض‌آمیز معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه‌های جامع پادمان بوده، گفت: ایران سابقه‌ای مثال‌زدنی در همکاری با آژانس در این زمینه دارد.

با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا بامداد دوشنبه با بیان اینکه واشنگتن هرگز یک توافق بد در مذاکرات وین را نمی‌پذیرد، مدعی شد در کوتاه‌مدت هیچ انتظاری برای احیای توافق هسته‌ای با ایران ندارد.