۰ نفر

امیرعبداللهیان؛

تنها حل دو موضوع برای امضای برجام باقی مانده است

۵ مهر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۷
کد خبر: 670651
تنها حل دو موضوع برای امضای برجام باقی مانده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفته که تهران با هر جنگ در هر نقطه از جهان مخالف است. او همچنین گفت که آمریکایی‌ها گام‌هایی در جهت ارائه تضمین به ایران در مذاکرات وین برداشته‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در مصاحبه‌ با  «ان‌پی‌آر» درباره مسائل مختلف سیاست خارجی از جمله موضع ایران در قبال جنگ اوکراین و همچنین مذاکرات رفع تحریم‌های وین اظهارنظر کرد. 

امیرعبداللهیان به ان‌پی‌آر گفت: «در مجموع، ما مذاکرات نسبتا خوب و موفقی داشته‌ایم. پیام‌های زیادی را با طرف آمریکایی رد و بدل کرده‌ایم. مسیر زیادی را پیموده‌ایم.»

وی اضافه کرد: «الان در کجای کار قرار داریم؟ ما الان در مرحله‌ای هستیم که تنها دو موضوع دیگر روی میز باقی مانده‌اند که البته موضوعات مهم و قابل توجهی هستند.»

او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا اخذ تضمین از آمریکا در خصوص عدم خروج از توافق برای ایران مهم است یا خیر گفت: «مسئله تضمین برای ما بسیار مهم است... منظورم این است که طرف آمریکایی گام‌هایی برای ارائه چنین تضمین‌هایی به ما برداشته است. ما فقط می‌خواهیم که این تضمین‌ها کمی کامل‌تر شوند.»