۰ نفر

اقدام جدید طالبان؛

اندازه گیری ریش کارمندان دولت!

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۰۵
کد خبر: 654583
اندازه گیری ریش کارمندان دولت!

منابع از غرب کشور می‌گویند که نیروهای امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان به ادارت دولتی در استان نیمروز رفته و ریش کارمندان دولتی را اندازی گیری کرده‌اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، منابع محلی امرزو دوشنبه 27 سرطان/تیر به خبرگزاری صدای افغانستان[پنجشیر نیوز] گفته‌اند؛ نیروهای امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان به ادارت دولتی در نیمروز رفته و ریش کارمندان دولتی را اندازی گیری کرده‌اند.

به گفته این منابع طالبان نام کارمندانی را که ریش‌های شان را کوتاه می‌کردند یاداشت کرده و گفته‌اند؛ در بررسی بعدی اگر این‌ها ریش نداشتند، جهت اجرات به مرکز کشور فرستاده خواهند شد. منابع می‌گویند که مامورین امر به معروف و نهی از منکر ریش کارمندان دولتی را به اساس فیصدی از 20 تا 100 فیصد اندازی گیری کرده‌اند و کسانیکه ریش شان از 100 فیصد کم بوده هشدار دریافت کرده‌اند.

منابع می‌افزایند که طالبان تمامی کارمندان دولتی را تهدید کرده‌اند؛ در صورت که ریش نگذارند، از وظیفه سبکدوش خواهند شد.

طالبان پس از پیروزی‌شان در افغانستان قواعد سختی را به زندگی مردم عام و کارمندان دولتی وضع کردند که گذاشتن ریش یکی از آنان است.

در استان‌های دیگر کشور نیز افراد این گروه آرایشگاه‌های مردانه را از کوتاه کردن ریش مردان ممنوع کردند و افراد که ریش نمی‌گذارند از سوی مامورین امر به معروف و نهی از منکر این گروه توهین و تحقیر می‌شوند.