۰ نفر

دبیر کل حزب الله: اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، سه پهپاد هم زمان به سمت آن پرتاب شد، پیام واضح بود

۲۲ تیر ۱۴۰۱، ۲۲:۴۱
کد خبر: 653136
دبیر کل حزب الله: اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، سه پهپاد هم زمان به سمت آن پرتاب شد، پیام واضح بود

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه چهارشنبه به ایراد سخنرانی پیرامون تحولات منطقه پرداخت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان شامگاه چهارشنبه به ایراد سخنرانی پیرامون تحولات منطقه پرداخت.

سید حسن نصرالله در ابتدای این سخنرانی درگذشت دبیرکل انجمن علمای مسلمان یمن را به مردم این کشور و رهبر جنبش انصارالله یمن تسلیت گفت. دبیرکل جنبش حزب الله لبنان همچنین چهلمین سالروز تاسیس این جنبش را تبریک گفت.

سید حسن نصرالله همچنین با تبریک عید سعید قربان، برای حجاج بیت الله الحرام از درگاه خداوند آرزوی قبولی این فریضه را کرد.

دبیرکل حزب الله لبنان در عین حال به سالروز عملیات الوعد الصادق که پس از آن مقابله با جنگ تجاوزکارانه علیه لبنان آغاز شد و به پیروزی بزرگ در ۱۴ سپتامبر ۲۰۰۶ منجر گردید، اشاره کرد.

سید حسن نصرالله درباره چهلمین سالروز تاسیس جنبش حزب الله گفت: چهل بهار از گذشت تاسیس حزب الله دارای نشانه‌های روحی و معنوی است که در حال حاضر نمی‌خواهیم به آن بپردازیم. بزرگداشت این مراسم در ماه سپتامبر برگزار خواهد شد و این مناسبت و سالروز پیروزی ۱۴ سپتامبر را جشن خواهیم گرفت.

پایداری مقاومت ضربه سنگینی به طرح «خاورمیانه جدید» وارد کرد

دبیرکل حزب الله ادامه داد: طرحی آمریکایی برای سیطره بر منطقه از طریق اقدام مستقیم نیروهای نظامی وجود داشت. پایداری مقاومت و لبنان و شکست اهداف جنگ ۳۳ روزه ضربه بسیار سنگینی به طرح خاورمیانه جدید وارد کرد.

سید حسن نصرالله درباره سفر بایدن به منطقه گفت: تحلیل ها و گمانه زنی های زیادی در این خصوص صورت گرفته و بسیاری از تشکیل ناتو عربی یا خاورمیانه ای سخن گفتند. آمریکای امروز آمریکای سال ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ نیست. آمریکا امروز با وضعیتی کاملاً مختلف مواجه است. من معتقدم آنچه بایدن را به منطقه کشانده دو چیز است، یک قانع کردن کشورهای منطقه برای تولید و صادرات بیشتر نفت و گاز. دومین هدف این سفر هم پایبندی به امنیت اسرائیل و تمرکز بر عادی سازی روابط با آن است. آنچه از بایدن باید خواسته شود تمدید آتش بس در یمن نیست بلکه پایان دادن به جنگ و رفع کامل محاصره این کشور است.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: از جمله نتایج جنگ ۳۳ روزه پایه ریزی اصول بازدارندگی مقابل دشمن اسرائیلی است. ۱۶ سال است که لبنان از وضعیت امنیتی ممتازی برخوردار است که به جلوگیری از وارد شدن دشمن به راهبردهای نبرد در چارچوب جنگ منجر شده است.

واکنش به تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی علیه لبنان

سید حسن نصرالله در واکنش به تهدیدات وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مبنی بر حمله به بیروت، صیدا و صور گفت: گانتز می داند که خودش و صهیونیست ها را مسخره کرده است و اسرائیلی ها می دانند که این حرف یک صحبت پوچ است که به هیچ وجه ارزشی ندارد. دشمن در سال ۲۰۰۶ میلادی ۳۳ روز پشت روستاهای ما مانده بود و ۳ روز تلاش می کرد وارد مارون الراس شود. امکانات مقاومت امروز، بی سابقه است و روحیه مبارزه بیش از هر زمان دیگری است. مقاومت تنها قدرتی است که لبنان برای دستیابی به حق خود از منابع نفت و گاز برخوردار است.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: استخراج نفت و گاز برای دولت لبنان میلیاردها دلار عواید دارد و هیچ گونه بدهی خارجی هم به دنبال ندارد و این تنها راه نجات کشور است. ما به مدت دو ماه فرصت طلایی داریم و این مدت زمانی است که شرکت حفاری برای استخراج گاز از میدان کاریش نیاز دارد. استخراج نفت و گاز از میدان گازی کاریش ماه سپتامبر آغاز خواهد شد و به همین دلیل وقت لبنان برای دستیابی به فرصت طلایی خود تنگ است. اگر پس از استخراج نفت و گاز از میدان گازی کاریش به دنبال کسب حقوق خود برویم، هزینه ها بیشتر خواهد بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما آمریکا را به عنوان میانجی قبول نداریم چرا که این کشور به لبنان برای منفعت اسرائیل فشار وارد می کند. مصر و اردن برای میانجیگری آمادگی دارند اما منتظر اجازه آمریکا و بان جهانی هستند. فرصت طلایی موجود در حال حاضر این دو ماه است و لبنان می تواند مانع فروش نفت و گاز به اروپا که در جریان جنگ بین روسیه و اوکراین به آن نیاز دارد، شود.

دبیرکل حزب الله افزود: چه چیزی هوکشتاین را به سفر به منطقه کشاند؟ یک نیاز آمریکا به نفت و گاز برای اروپا و دوم تهدید مقاومت. تنها نقطه قوت موجود در لبنان مقاومت و اقدامات آن است. من به مقامات لبنانی می گویم که برگ حقیقی قدرت تهدید مقاومت است.

عملیات پهپادی اخیر مقاومت

سید حسن نصرالله درباره اینکه گفته می شود عملیات پهپادی اخیر حزب الله بر فراز میدان گازی کاریش خارج از توافق بوده است، گفت: کدام توافق؟ ما با کسی توافق نکردیم و به کسی نگفتیم که اقدامی نخواهیم کرد و منتظر مذاکرات هستیم. هر کس به آمریکایی ها وعده داد که مقاومت هیچ اقدامی نخواهد کرد، آنها را فریب می دهد. ما گفتیم که از دولت در ترسیم مرزهای دریایی حمایت می کنیم به این معنا که این دولت است که مذاکره می کند نه ما. اما در عین حال گفتیم که دست بسته نخواهیم نشست.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه آمریکایی ها مشاوران نادانی دارند، افزود: برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی سه پهپاد در یک زمان و علیه یک هدف به سمت آن پرتاب شدند. پیام این عملیات واضح بود. پیام پهپادها این بود که ما جدی هستیم و به جنگ روانی دست نمی زنیم و گزینه های ما در زمین، دریا و آسمان باز است. از لحاظ توانمندی هم دشمن باید بداند که توانمندی و قدرت ما در آسمان، دریا و زمین متنوع و متعدد است و گزینه های متعددی روی میز داریم و بازی با وقت سودی ندارد.

لزوم استفاده از توان و قدرت مقاومت

سید حسن نصرالله تاکید کرد: لبنان به یک قدرت حقیقی بازدارنده متکی است و باید از تهدیدات و اقدامات آن استفاده کرد. موضوع دوم فقط به رسمیت شناختن مرزهای دریایی نیست بلکه به شرکت ها باید برای ورود و استخراج نفت و گاز اجازه داده شود. من به دوست و دشمن می گویم که ما دست به جنگ روانی نمی زنیم بلکه جدی هستیم و این تنها راه نجات لبنان است. اگر به همین منوال باقی بمانیم لبنان به سمت آنچه بدتر از جنگ است پیش می رود. برای اولین بار متحد و متفق القول باشیم.

دبیرکل حزب الله تصریح کرد: برخی می خواهند ملت لبنان از گرسنگی بمیرند و همدیگر را در نانوایی ها و پمپ های بنزین بکشیم. اگر گزینه این است که به لبنان کمک نشود و کشور به سمت گرسنگی و قحطی کشانده شود جنگ بسیار باشرافت تر است.

سید حسن نصرالله خطاب به ملت لبنان گفت: ای مردم لبنان ما به پایان خط رسیدیم و منتظر اجماع نیستیم و دولت را رها نخواهیم کرد. من اشاره ای به کاریش و قانا نمی کنم، موضوعی که من به آن توجه دارم بسیار بزرگتر است. اگر هدف، مانع شدن مقابل لبنان برای استخراج نفت و گاز است هیچکس نخواهد توانست دست به استخراج و فروش نفت و گاز بزند و فرقی نمی کند این امر چه عواقبی داشته باشد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: اگر کار به سرانجام منفی برسد تنها در مقابل کاریش نخواهیم ایستاد بلکه این را در مابعد کاریش و مابعد مابعد کاریش انجام خواهیم داد. ما تمام سواحل فلسطین و تمام سکوها و میادین و مختصات آنها را دنبال می کنیم. به خواست خدا و به برکت مومنان و صادقین و مخلصین از این کشور دفاع خواهیم کرد و آماده جانفشانی و فداکاری در راه کرامت و عزت خود هستیم.