۰ نفر

وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات در قطر غیر مستقیم خواهد بود

۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۱۰
کد خبر: 648600
وزارت خارجه آمریکا: مذاکرات در قطر غیر مستقیم خواهد بود

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که سران اتحادیه اروپا پیام آمریکا را در مذاکرات وین به ایران انتقال می‌دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن تشکر از اعضای اتحادیه اروپا، اعلام کرد که متحدان واشنگتن در اتحادیه اروپا پیام‌های آمریکا به ایران را انتقال داده و برای پیشبرد مذاکرات وین تلاش می کنند.

به گزارش دیلی تایم، او در ادامه با نادیده گرفتن مانع تراشی‌های آمریکا در مذاکرات وین و تصویب قطعنامه ضد ایرانی در شورای حکام، درباره توافق هسته‌ای ایران، مدعی شد: «ما آماده هستیم فورا به توافق هسته‌ای ایران که مذاکرات آن در وین درحال انجام است، برگردیم و آن را اجرا کنیم.»

نشریه پولیتیکو به نقل از یک مقام ارشد آمریکایی اعلام کرد «رابرت مالی» قرار است اواخر روز دوشنبه برای مذاکرات احیای برجام وارد دوحه، پایتخت قطر شود. همچنین دور اخیر مذاکرات که انتظار می‌رود با میانجی گری مقامات اروپایی برگزار شود – چرا که ایران از وارد شدن به مذاکرات مستقیم با آمریکا خودداری می‌ورزد- احتمالا از امروز آغاز خواهد شد.

دور هشتم مذاکرات وین که از ۶ دی سال گذشته و با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ از سر گرفته شده بود، از ۲۰ اسفند، با اعلام جوزپ بورل به علت اختلاف نظر طرفین مذاکرات بر سر برخی مسائل باقی مانده تا اطلاع ثانوی متوقف شد. مذاکره کنندگان کشورمان در این دور از مذاکرات بر لغو کامل تحریم‌ها و دریافت تضمین برای خارج نشدن مجدد آمریکا از توافق تاکید دارند.