۰ نفر

محور گفت‌ و گوهای الکاظمی - بن سلمان چه بود؟

۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۲۸
کد خبر: 647930
محور گفت‌ و گوهای الکاظمی - بن سلمان چه بود؟

محور گفت‌وگوهای نخست‌وزیر عراق در سفر به عربستان با ولی‌عهد سعودی، بررسی مناسبات منطقه‌ای و روابط دوجانبه بوده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، شب گذشته «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق در بدو ورود به ریاض، مورد استقبال «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی قرار گرفت و با وی در خصوص چند محور صحبت کرد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق «واع»، الکاظمی با بن‌سلمان درباره روابط دوجانبه بین دو کشور و همکاری‌های اقتصادی گفت‌وگو کردند؛ علاوه بر این نخست‌وزیر عراق و ولی‌عهد سعودی بر نقش برجسته بغداد در نزدیک کردن دیدگاه‌ها در منطقه تاکید کردند.

دفتر رسانه‌ای نخست‌وزیر در بیانیه‌ای درباره دیدار الکاظمی و بن‌سلمان نوشت: «مصطفی الکاظمی، نخست وزیر کشور در آغاز سفر رسمی خود به عربستان شب گذشته (شنبه) وارد این کشور شد و با با شاهزاده محمد بن سلمان آل سعود، ولی‌عهد پادشاهی عربستان سعودی دیدار و گفت‌وگو کرد».

این بیانیه افزود: «در این دیدار روابط دوجانبه بین دو کشور و اهمیت توسعه آن به نحوی که منافع مردم دو کشور برادر تامین شود، مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ دو طرف همچنین در مورد برخی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد اهتمام مشترک و تلاش‌ها برای تحکیم صلح و آرامش در منطقه گفت‌وگو کردند».

این بیانیه در ادامه خاطرنشان کرد: «بن‌سلمان و الکاظمی در این دیدار بر تقویت یکپارچگی اقتصادی و همکاری‌های بین منطقه‌ای به گونه‌ای که موجب توسعه پایدار در منطقه و تقویت تلاش‌های دوجانبه برای مقابله با بحران‌های اقتصادی شود، تاکید کردند».

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر نقش برجسته عراق در نزدیک‌تر کردن دیدگاه‌های منطقه و پیشبرد تلاش‌های آرامش‌بخش و گفت‌وگوهای سازنده تاکید کردند.

 بعدازظهر روز گذشته (شنبه)، شبکه المیادین به نقل از منابعی گزارش داد که «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق به منظور رایزنی درباره روابط دیپلماتیک ایران و عربستان سعودی به تهران و ریاض سفر خواهد کرد.