۰ نفر

اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان در نامه ای به جو بایدن؛

عربستان را بیشتر تحت فشار قرار دهید

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۲۳:۳۲
کد خبر: 627880
عربستان را بیشتر تحت فشار قرار دهید

شماری از اعضای حزب دموکرات در مجلس نمایندگان در نامه ای به جو بایدن رییس جمهوری آمریکا متذکر شدند که اقدامات عربستان در راستای منافع ایالات متحده نیست و باید اقدامات سخت تری علیه این کشور اتخاذ شود.

به گزارش وال استریت ژورنال، نمایندگان دموکرات آمریکا از جمله اعضای کمیته های امور خارجه و اطلاعات مجلس نمایندگان در نامه خود به مواضع ضد آمریکایی عربستان از جمله امتناع ریاض به عرضه بیشتر نفت، گفت و گو با پکن و مجموعه ای از مسائل حقوق بشر اشاره کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان دموکرات آمریکا همچنین امتناع عربستان از همکاری با واشنگتن در مورد حمله روسیه به اوکراین را از دیگر مواردی اعلام کردند که دولت بایدن باید فشار خود بر ریاض را افزایش دهد.

در نامه دموکرات ها به بایدن آمده است که حمایت مستمر ما از پادشاهی سعودی که به طور سیستماتیک و بی رحمانه شهروندان خود را سرکوب می کند، منتقدان را در سراسر جهان هدف قرار می دهد و جنگ وحشیانه ای را در یمن انجام می دهد و رژیم های خودکامه را در سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا تقویت می کند، در تضاد با منافع ملی ایالات متحده است و به اعتبار آمریکا برای حفظ ارزش های ما لطمه می زند.

نامه دموکرات ها برای تحت فشار قراردادن عربستان توسط دولت بایدن در حالی مطرح می شود که بن سلمان ولیعهد عربستان به دعلت افزایش اختلافات میان واشنگتن و ریاض به فکر حمایت از دونالد ترامپ افتاده و در این مسیر صندوق ثروت ملی عربستان به ریاست بن سلمان با وجود هشدار کارشناسان دو میلیارد دلار در شرکت "جراد کوشنر" (داماد ترامپ) سرمایه گذاری کرده است.

روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم فاش کرد که صندوق ثروت ملی عربستان به ریاست "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی، دو میلیارد دلار در شرکتی که شش ماه پیش توسط «جراد کوشنر» داماد دونالد ترامپ تأسیس شد، سرمایه گذاری کرد که این موضوع قابل بررسی است.