۰ نفر

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی؛

ایران از مواضع اصولی خود عدول نمی کند

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۱۵:۳۸
کد خبر: 627775
ایران از مواضع اصولی خود عدول نمی کند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تخریب تیم مذاکره کننده با هدف نا امید سازی مردم، مورد تایید نیست آن هم در زمانی که نیازمند نوعی هم‌صدایی در فضای کشور هستیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، فداحسین مالکی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دفاع از عملکرد تیم مذاکره کننده هسته‌ای گفت: جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات قطعا دست برتر را دارد چون میز مذاکره را ترک نکرده است. در نقطه مقابل آمریکا حرفی برای گفتن ندارند زیرا از برجام خارج شده است. 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: تیم مذاکره کننده بر اساس چارچوب و خطوط قرمز نظام و مجلس حرکت می‌کند.  قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها، پشتوانه محکمی برای تیم مذاکره کننده است. همه نهادهای داخلی در راستای تامین منافع کشور از تیم مذاکره کننده هسته‌ای حمایت می‌کنند.

نماینده مردم زاهدان تصریح کرد: آمریکا در ماجرای اوکراین دچار نوعی سردرگمی بوده و  با بحران فکری و تصمیم گیری مواجهه است. از یک سو نمی‌توانند در مورد تحولات منطقه  تصمیم گیری کنند و از سوی دیگر از برجام طفره می روند ، اما جمهوری اسلامی با جدیت کار خود را انجام می دهد بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مذاکرات برجامی را به پیش می‌برد.

مالکی در مورد نحوه ارائه گزارش دستگاه دیپلماسی به نهادهای داخلی کشور در مورد روند مذاکرات گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به طور دقیق در جریان روند مذاکرات قرار دارد، در هفته جاری هم جلساتی با وزیر امورخارجه داشتیم و  در نشست مشترکی موضوعات برجام را بررسی کردیم.

 وی در خصوص برخی فضاسازی‌های رسانه‌ای داخلی و خارجی در مورد تیم مذاکره کننده، گفت: نقد عملکرد با تخریب دو مقوله جدا از هم هستند .بی شک تخریب تیم مذاکره کننده با هدف نا امید سازی مردم، مورد تایید نیست آن هم در زمانی که نیازمند نوعی هم‌صدایی در فضای کشور هستیم.

 عضو کمیسیون امنیت ملی در مورد  گمانه زنی های رسانه‌ای در مورد روند مذاکرات  گفت: بخشی از این اظهار و نظرها به این دلیل است که تیم مذاکره کننده برای حفظ مصالح کشور اطلاع رسانی زیادی در مورد مذاکرات نمی کند. زیرا هنوز  توافقی قطعی نشده است.باید  ملاحظاتی را در این زمینه رعایت کنند و نمی توانند همه مسائل را بازگو کنند. تیم مذاکره کننده  باید تا حدی در زمینه مذاکرات اطلاع‌رسانی کند که نگرانی‌ها مردم برطرف شود.

نماینده مردم زاهدان با اشاره به مقاومت تیم مذاکره کننده در برابر خواسته‌های غرب گفت: سیاست جمهوری اسلامی در مذاکرات مشخص است و غربی‌ها و آمریکایی‌ها در جریان مطالبات به حق ملت ایران هستند جمهوری اسلامی لغو تمام تحریم‌ها را در دستور کار خود  قرار داده است  و خواستار عملیاتی شدن آن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: ایران از مواضع اصولی خود عدول نمی‌کند  و پایبند به تعهدات است، اما آمریکا با توجه به تحولات اوکراین گرفتار بحران تصمیم گیری شده و هر روز بازی جدیدی به راه می‌اندازد اما تیم مذاکره کننده با درایت پیگیر تامین منافع ملت ایران است.