۰ نفر

ادعای منابع غیر رسمی:

وزیر خارجه عراق به تهران می‌ آید

۲۴ فروردین ۱۴۰۱، ۸:۱۲
کد خبر: 627562
وزیر خارجه عراق به تهران می‌ آید

یک منبع رسانه‌ ای غیر رسمی مدعی شد، فواد حسین وزیرامور خارجه عراق و قاسم الاعرجی مشاور عالی امنیت ملی این کشور با هیات همراه امروز (چهارشنبه) به تهران سفر می‌ کند.

به گزارش میدل ایست نیوز، فواد حسین وزیر امورخارجه عراق به همراه قاسم الاعرجی، مشاور عالی امنیت ملی این کشور و احمد ابورغیف سرپرست دستگاه اطلاعات وزارت کشور عراق به همراه هیات عالی رتبه به تهران سفر خواهد کرد.»

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، این خبر هنوز از سوی منابع رسمی عراقی تایید نشده است.

به ادعای میدل ایست نیوز، «این نخستین سفر هیات عراقی به ایران پس از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به (دو پایگاه جاسوسی سازمان اطلاعات و عملیات ویژه رژیم صهیونیستی) اربیل است. در این سفر مسائل دو جانبه مورد بحث قرار خواهد گرفت.»

«حسین امیر عبداللهیان» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه گذشته از همتای عراقی خود برای سفر به ایران دعوت کرد که مورد استقبال فواد حسین قرار گرفت. دو طرف همچنین ضمن بررسی آخرین اقدامات صورت گرفته در چارچوب روابط دوجانبه، بر تسریع اجرایی شدن همه توافقات قبلی تاکید کردند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امورخارجه ایران نیز روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفته بود که در گفت وگوی تلفنی هفته گذشته وزیر امورخارجه ایران با همتای عراقی خود، از وی دعوت کرده بود که به ایران سفر کند و او نیز این دعوت را پذیرفت.