۰ نفر

ریاض دو میلیارد دلار در شرکت کوشنر سرمایه گذاری کرد

۲۳ فروردین ۱۴۰۱، ۱۶:۰۱
کد خبر: 627467
ریاض دو میلیارد دلار در شرکت کوشنر سرمایه گذاری کرد

روزنامه نیویورک تایمز نوشت که صندوق سرمایه گذاری عربستان سعودی در شرکت تاسیس شده توسط جرد کوشنر، داماد دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق امریکا سرمایه گذاری کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین، بنابر آنچه در روزنامه نیویورک تایمز آمده، عربستان ۶ ماه پس از خروج کوشنر از کاخ سفید در سال ۲۰۲۱، به ارزش ۲ میلیارد دلار در شرکت او سرمایه گذاری کرده است.

گفته می شود کمیته مسئول بازرسی سرمایه گذاری های صندوق حاکمیتی سرمایه گذاری عربستان، نسبت به قرارداد پیشنهادی با شرکت سهام خصوصی افینتی پارتنرز که توسط کوشنر تاسیس شده، ابراز نگرانی کرده بود.

اسنادی که این روزنامه به آن دست یافته، نشان می دهد که صندوق سرمایه گذاری عربستان، در مقابل سرمایه گذاری خود، دست کم ۲۸ درصد از سهام شرکت کوشنر را به دست خواهد آورد.

کوشنر همچنین در میانجیگری برای فروش اسلحه به عربستان به ارزش ۱۱۰ میلیارد دلار در طول ده سال کمک کرد و از این قراردادها در کنگره امریکا دربرابر مساله کشتن جمال خاشقچی و فاجعه بشری ناشی از مداخله نظامی عربستان در یمن دفاع کرد.

سخنگوی صندوق سرمایه گذاری عربستان از اظهارنظر درباره فرآیند سرمایه گذاری این صندوق خودداری کرد.

مقامات عربستان می گویند صندوق سرمایه گذاری عربستان که در شرکت اوبر و باشگاه نیوکاسل سهام دارد، به صورت مستقل از دولت عربستان سعودی فعالیت می کند.