۰ نفر

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا؛

دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در اوکراین باز شد

۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۳۱
کد خبر: 626475
دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه اروپا در اوکراین باز شد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بازگشایی هیات نمایندگی دیپلماتیک این کشور در کی‌یف و بازگشت رییس این هیات به اوکراین خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اتحادیه اروپا اعلام کرد که حضور فیزیکی دیپلماتیک خود در کی‌یف پایتخت اوکراین را از سر گرفته است.

براساس گزارش پایگاه خبری اتحادیه اروپا، این سازمان به دنبال آغاز  عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین فعالیتهای دیپلماتیک خود را متوقف و آن را به شهر «سززوف» در لهستان منتقل کرده بود. 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز که به همراه رییس کمیسیون این اتحادیه روز جمعه به اوکراین سفر کرده است تاکید کرد که هیات دیپلماتیک اتحادیه اروپا دوباره از کی‌یف فعالیت خود را انجام می‌دهد. 

بورل با اشاره سفرش به اوکراین افزود: با این سفر، اتحادیه اروپا به کی‌یف بازگشته است. منظورم این است که رییس نمایندگی ما به اینجا برگشته است پس ما می‌توانیم مستقیم تر و از نزدیک با اوکراین کار کنیم.

«متی ماسیکاس» رییس هیات نمایندگی اتحادیه اروپا در اوکراین در این سفر در کنار جوزپ بورل و «اورسولا فن درلین» بود. وی قرار است برای بازگشایی نمایندگی اتحادیه اروپا و ارزیابی شرایط برای بازگشت سایر دیپلماتهای اروپایی به اوکراین در کی‌یف بماند. 

بورل در ادامه گفت: در طول اقامت خود در کی‌یف شاهد توانایی دولت اوکراین و عملکرد موثر سازمانهای دولتی و ساختارهای حکومت این کشور بودیم. بازگشت هیات دیپلماتیک ما به کی‌یف حتی باعث افزایش تعاملات با دولت و حمایت بیشتر از مردم اوکراین خواهد شد.  

هفته گذشته «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه با اعلام پایان فاز اول عملیات نظامی این کشور در اوکراین از خروج نظامیان ارتش از حومه کی یف خبر داد.

سخنگوی کاخ کرملین نیز عقب نشینی نیروهای روسیه را در راستای حسن نیت این کشور برای ادامه مذاکرات صلح خوانده است.