۰ نفر

هماهنگ کننده مذاکرات وین در تهران؛

انریکه مورا با امیرعبداللهیان دیدار می کند

۷ فروردین ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبر: 623536
انریکه مورا با امیرعبداللهیان دیدار می کند

انریکه مورا هماهنگ کننده گفت و گوها در وین امروز با حسین امیرعبداللهیان دیدار می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفتکوها در وین تا ساعتی دیگر یا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار می کند.

 وی برای دیدار با علی باقری به تهران سفر کرده است. 

«انریکه مورا» معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده گفت‌وگوها در وین در ساعات پایانی (جمعه) پنجم فروردین ماه در توئیتی خبر داد که روز شنبه به تهران سفر خواهد کرد و با علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

وی در این توئیت نوشت: «فردا (شنبه) برای دیدار با علی باقری به تهران سفر می‌کنم. برای رفع شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات وین در مورد برجام تلاش خواهیم کرد. ما باید این مذاکره را به نتیجه برسانیم. خیلی چیزها در خطر است».

دقایقی بعد نیز خبرنگار نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از منابع مطلع گزارش داد که مورا بعد از سفر به تهران، به واشنگتن می‌رود تا برای نهایی‌کردن این گفت‌وگوها تلاش کند.

سفر مورا براساس تفاهم صورت گرفته انجام شده و پیش از این نیز اعلام شده بود که احتمالا دیدارهایی نیز بین مورا و برخی مقام‌های ارشد جمهوری اسلامی ایران بنا به درخواست مورا انجام شود.

در این سفر دو طرف آخرین وضعیت گفت‌وگوها را بررسی کرده و در خصوص موضوعات باقیمانده بحث و تبادل نظر خواهند کرد. مورا پس از این دیدار روز دوشنبه به منظور گفت‌وگو با مقامات آمریکایی به واشنگتن سفر می‌کند.

گفتنی است «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ۲۲ مهر ماه ۱۴۰۰ نیز برای رایزنی درباره روابط دوجانبه، موضوعات منطقه‌ای از جمله تحولات در افغانستان و یمن و نیز مذاکرات برای لغو تحریم‌های ظالمانه به تهران سفر و با علی باقری معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

وی که برای مراسم تحلیف آیت الله رییسی به تهران سفر کرده بود با حسین امیرعبداللهیان پیش از تصدی وزارت خارجه نیز ملاقات کرد.