۰ نفر

امکان صلح در جنگ اوکراین وجود دارد

۲ فروردین ۱۴۰۱، ۲۰:۱۲
کد خبر: 622616
امکان صلح در جنگ اوکراین وجود دارد

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل خواستار پایان جنگ "بی دلیل" در اوکراین که رنج زیاد انسانی به دنبال داشته است، شد و گفت که نشانه هایی از پیشرفت دیپلماتیک در مسئله اوکراین دیده می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، گوترش روز سه شنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران، جنگ اوکراین را جنگی دانست که "برنده" ندارد و از همه طرفها خواست گفتگوی جدی داشته باشند.

وی افزود: در ارتباط های من با بازیگران مختلف، نشانه های پیشرفت دیپلماتیک در مورد چندین موضوع مختلف به چشم می خورد.

دبیرکل سازمان ملل هشدار داد: این جنگ به سرعت نتیجه نخواهد داد. حتی اگر ماریوپل سقوط کند، شما نمی توانید خانه به خانه، خیابان به خیابان و شهر به شهر، اوکراین را تسخیر کنید.

وی ادامه داد زمینه کافی برای پایان خصومت ها و مذاکره جدی وجود دارد. چند اوکراینی و روسی باید کشته شوند تا همه متوجه شوند که این جنگ هیچ برنده ای ندارد و همه در آن بازنده هستند.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.