۰ نفر

اوکراین تسلیم شهر ماریوپول را نپذیرفت

۱ فروردین ۱۴۰۱، ۱۳:۲۷
کد خبر: 622309
اوکراین تسلیم شهر ماریوپول را نپذیرفت

اوکراین درخواست روسیه برای تسلیم و زمین گذاشتن سلاح نیروهای مسلح در شهر ماریوپول را رد کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دولت اوکراین درخواست‌ روسیه از نیروهای اوکراینی در ماریوپول مبنی بر اینکه سلاح‌های خود را در ازای عبور ایمن از شهر و ایجاد کریدور بشردوستانه بر زمین بگذارند، رد کرد.

پورتال خبری «اوکراینسکا پراودا» به نقل از ایرینا ورشچوک معاون نخست وزیر اوکراین گزارش داد: هیچ بحثی در مورد تسلیم و زمین گذاشتن سلاح وجود ندارد. ما از قبل به طرف روسی این موضوع را اطلاع دادیم.

ورشچوک گفت که روز یکشنبه بیش از هفت هزار نفر از شهرهای اوکراین از طریق راهروهای بشردوستانه خارج شدند که بیش از نیمی از ماریوپل بودند.

وی افزود که دولت قصد دارد روز دوشنبه نزدیک به ۵۰ اتوبوس را برای تخلیه بیشتر به آنجا بفرستد.

به گزارش رویترز، روسیه و اوکراین در جریان جنگ در مورد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان توافق هایی کردند، اما یکدیگر را به نقض مکرر آن متهم می کنند.

بحران در ماریوپول و دیگر شهرهای آسیب دیده اوکراین احتمالا در مذاکرات بین رهبران اتحادیه اروپا در این هفته مطرح می شود زیرا آنها در نظر دارند تحریم های شدیدتری علیه روسیه از جمله تحریم نفتی اعمال کنند.

دولت‌های اتحادیه اروپا روز دوشنبه، پیش از ورود جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا به بروکسل، برای نشست‌هایی با اعضای ناتو و همچنین اتحادیه اروپا و در قالب گروه هفت (G۷) از جمله ژاپن، مباحثات در این مورد را در سطح وزیران خارجه آغاز می کنند.