۰ نفر

زلنسکی فردا برای کنست اسراییل سخنرانی می‌کند

۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۲۶
کد خبر: 622044
زلنسکی فردا برای کنست اسراییل سخنرانی می‌کند

ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین فردا (یکشنبه) از طریق برنامه زوم برای اعضای کنست رژیم صهیونیستی سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، پایگاه خبری عبری زبان «واللا» اعلام کرد که زلنسکی تلاش خواهد کرد از طریق این سخنرانی حمایت اسرائیلی‌ها و جامعه بین‌الملل را جلب کرده و موضع اوکراین در قبال حمله روسیه را تشریح کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از شفقنا، منبع مذکور اشاره کرد که اعضای کنست پیامی دریافت کردند مبنی بر اینکه سخنرانی روز یکشنبه زلنسکی راس ساعت ۶ عصر خواهد کرد.

رییس جمهوری اوکراین چهارشنبه گذشته هم در جمع نمایندگان کنگره آمریکا سخنرانی کرد .

رژیم صهیونیستی اگرچه در ابتدا عملیات نظامی روسیه در اوکراین را به شدت محکوم کرد اما در ادامه تحت فشار آمریکا مواضع خود را تعدیل کرد .

نفتالی بنت نخست وزیر اسراییل با سفر به مسکو و تماس با رییس جمهوری اوکراین تلاش کرد تا مواضع دو کشور درگیر را به یکدیگر نزدیک کند اما این تلاش بیهوده بود.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین‌المللی علیه روسیه در حال افزایش است.