۰ نفر

ولیعهد ابوظبی؛

امارات علاقه مند به امنیت بازارهای نفت است

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۵۰
کد خبر: 621082
امارات علاقه مند به امنیت بازارهای نفت است

ولیعهد ابوظبی گفت که امارات علاقه مند به امنیت و ثبات بازارهای جهانی نفت است.

به گزارش خبرگزاری امارات (وام)، «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی امروز (سه شنبه) در تماس تلفنی با «فومیو کیشیدا» نخست وزیر ژاپن اظهار داشت: با توجه به اتفاقات و تحولات فعلی، امارات متحده عربی علاقه‌مند به حفظ امنیت و ثبات بازارهای جهانی انرژی است.  

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی همچنین بر علاقه مندی امارات برای توسعه روابط با ژاپن در زمینه انواع انرژی تاکید کرد.  

بر اساس این گزارش، «محمد بن زاید» و «فومیو کیشیدا» در این تماس تلفنی درباره روابط استراتژیک بین امارات و ژاپن و راه‌های حمایت و پیشبرد آن‌ها در همه سطوح گفت و گو کردند. 

در این تماس همچنین تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد علاقه دو طرف بررسی شد که مهمترین آن‌ها تحولات بحران اوکراین و تاثیرات آن در سطوح مختلف و اهمیت اقدام بین المللی برای یافتن راه حل‌های دیپلماتیک و ارائه کمک به غیرنظامیان آسیب دیده ناشی از این جنگ بود. 

در این پیوند، خبرگزاری رویترز نیز به نقل از نخست وزیر ژاپن نوشت که وی با ولیعهد ابوظبی برای همکاری جهت کمک به ثبات بازار جهانی نفت به توافق رسیده است. 

«سهیل المزروعی» وزیر نفت امارات در نهم مارس امسال تاکید کرد که کشورش به توافق «اوپک پلاس» و سازوکار تعدیل ماهانه فعلی آن پایبند است. 

وی در صفحه خود در توییتر نوشت: امارات به قیمتی که گروه «اوپک پلاس» برای بازارهای نفت ارائه می‌کند ایمان دارد. . امارات به توافق اوپک پلاس و ساز و کار فعلی آن برای تعدیل تولید ماهانه متعهد است. 

توئیت وزیر نفت امارات ساعاتی پس از آن منتشر شد که «یوسف العتیبه» سفیر این کشور در واشنگتن گفت که کشورش افزایش تولید نفت را ترجیح می‌دهد و اوپک را به بررسی افزایش عرضه تشویق خواهد کرد.  

شبکه «سی ان ان» و روزنامه «فاینانشیال تایمز» به نقل از «العتیبه» سفیر امارات در واشنگتن گفتند که امارات بیش از ۵۰ سال است که تامین کننده قابل اعتماد و مسئولیت‌پذیری برای بازارهای جهانی نفت  بوده است و معتقد است که ثبات در بازارهای انرژی برای اقتصاد جهان مهم است. 

عربستان سعودی و امارات و تا حدی کویت و عراق تنها کشورهای اوپک هستند که قادر به تزریق بیشتر نفت به بازارهای جهانی هستند. 

ظرفیت ذخایر این کشورها بین ۲.۵ تا سه میلیون بشکه در روز است. 

با این حال، به گفته خبرگزاری فرانسه، تزریق این مقادیر اضافی، کاهش صادرات نفت روسیه را جبران نخواهد کرد.