۰ نفر

پامپئو: هر کس فکر می کند برجام برای آمریکا خوب است احمق است

۲۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۰۶
کد خبر: 621075
پامپئو: هر کس فکر می کند برجام برای آمریکا خوب است احمق است

وزیر خارجه سابق آمریکا بار دیگر به شدت از تلاش ادعایی دولت آمریکا برای بازگشت به برجام انتقاد کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه سابق آمریکا یک بار دیگر در توییتر از تلاش‌های ادعایی دولت «جو بایدن»، رییس‌جمهور آمریکا برای بازگشت به برجام به شدت انتقاد کرده است. 

پامپئو در توییتر نوشت: «بایدن در تلاش است با پیشنهاد رفع تحریم‌ها علیه رژیم ایران توافق هسته‌ای شکست‌خورده را احیا کند. هر کس فکر می‌کند این مسیری به سوی ثبات در خاورمیانه و اقدامی خوب برای امنیت ملی آمریکا است احمق است.»

پامپئو یکی از حامیان سرسخت خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام و اجرای سیاست موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران بود. او همانند گروه دیگری از حلقه نزدیکان «دونالد ترامپ»، رییس‌جمهور سابق آمریکا معتقد بودند اجرای فشار بیشتر می‌تواند ایران را برای آنچه «توافقی بهتر و طولانی‌تر» خوانده می‌شد پای میز مذاکره بیاورد.

دولت ترامپ روز ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ در حالی از قدرت کنار رفت که در تحقق تمامی این اهداف شکست خورده بود. دولت ترامپ به دلیل نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش از سوی منتقدانش آماج انتقادات تند قرار گرفت.

دولت فعلی آمریکا به ریاست «جو بایدن» بارها به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران اعتراف و اعلام کرده قصد دارد از طریق مذاکرات جاری در شهر وین زمینه‌های بازگشت آمریکا به برجام را فراهم آورد. دولت بایدن با این حال عملاً در یک سال گذشته اجرای همین سیاست را علیه ایران در دستور کار قرار داده است.