۰ نفر

رییس جمهور تایوان:

دفاع از کشور به وحدت تمامی مردم بستگی دارد

۲۳ اسفند ۱۴۰۰، ۸:۳۲
کد خبر: 620262
دفاع از کشور به وحدت تمامی مردم بستگی دارد

رییس‌جمهوری تایوان بر اساس یک برنامه جدید با هدف تقویت آمادگی جنگی، از آموزش نیروهای ذخیره ارتش این جزیره بازدید کرد.

به گزارش رویترز، حمله روسیه به اوکراین و همچنین رویکرد جنگ‌طلبانه چین در قبال تایوان باعث شده است تا دولت تایپه انگیزه بیشتری برای آموزش نیروهای ذخیره خود داشته باشد. جنگ در اوکراین بحث‌هایی را در تایوان درباره آمادگی و تاکتیک‌‌های این جزیره درصورت تصرف با زور آن، برانگیخته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، دولت تایوان اواخر سال گذشته میلادی اعلام کرد که اصلاحاتی را درباره آموزش نیروهای ذخیره از جمله بیشتر کردن رزمایش‌‌های تیراندازی و ضربتی انجام می‌‌دهد.

بر اساس این برنامه جدید که در ماه جاری میلادی آغاز شده است، نیروهای ذخیره ارتش تایوان به جای پنج تا هفت روز، دو هفته تحت آموزش قرار می‌‌گیرند و زمان بیشتری را برای آموزش ضربتی از جمله تیراندازی سپری می‌‌کنند.

«تسای اینگ ون» رئیس‌جمهوری تایوان در جریان بازدید از تیراندازی نیروهای ذخیره ارتش در حومه تایپه گفت: نیروهای ذخیره به‌ویژه در مناطقی که نزدیک به محل سکونتشان باشند، آموزش می‌‌بینند. وی افزود: «اوضاع کنونی در اوکراین یکبار دیگر اثبات می‌‌کند که دفاع از «کشور» در کنار وحدت و همبستگی و کمک بین‌‌المللی به وحدت تمامی مردم بستگی دارد.»

وزیر دفاع تایوان نیز به خبرنگاران گفت: درس‌‌های بی‌شماری از اوکراین گرفته شده است و افزود: «مشخص شد که مردم تنها با چند روز آموزش می‌‌توانند سلاح به دست بگیرند و وارد نبرد شوند. نیروهای ذخیره ما هم اگر هفت تا ۱۴ روز در سال آموزش ببینند، اعتماد به نفس بیشتری به ما می‌‌دهند.»

ارتش تایوان به تدریج از داشتن سرباز وظیفه به یک نیروی حرفه‌‌ای تحت تسلط داوطلبان تبدیل شده است. اما خبرگزاری رویترز گزارش کرده که چنین تغییری مشکل‌سازاست و به ۳۱/۲میلیون نیروی ذخیره ارتش آسیب وارد می‌‌شود.

برخی هم از هدررفت وقت در رزمایش‌‌ها و سخنرانی‌‌های بیهوده در حین این آموزش‌ها شکایت داشتند. یکی از قانون‌گذاران مستقل تایوان نیز گفت: حمله روسیه به اوکراین باعث شده است تا بسیاری از تایوانی‌‌ها برای دفاع از جزیره مصمم‌‌تر شوند و از اصلاحات آموزشی برای نیروهای ذخیره و دفاع مدنی بیشتر حمایت کنند.