۰ نفر

حلقه محاصره روسیه تنگ‌ تر شد

بالا گرفتن شدت انفجارها در کی یف

۲۱ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۳۶
کد خبر: 619560
بالا گرفتن شدت انفجارها در کی یف

رسانه‌ های غربی روز شنبه از شنیده شدن صدای انفجارهای مکرر در کی‌ یف پایتخت اوکراین همزمان با پیشروی و تنگ‌ تر شدن حلقه محاصره نیروهای روسیه خبر دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، خبرنگار سی ان ان گفت: صبح امروز صدای چندین انفجار شدید در حومه کی‌یف شنیده شد. مشخص نیست این انفجارها ناشی از حملات نیروهای روسیه یا اوکراین است.

"سی ان ان" گزارش داد درگیری‌ها در حومه شهر کی‌یف همچنان ادامه دارد و مقامات این شهر می‌گویند شدیدترین درگیری‌ها در مناطق شمالی از جمله بوچا، ایرپین و هوستومل در جریان است.

به گفته مقامات اوکراینی، درگیری‌ها در برواری در نزدیکی رودخانه دنیپر، در شرق کی‌یف نیز تشدید شده است.

ویتالی کلیچکو شهردار کی‌یف اعلام کرد که ذخیره غذایی و دارویی این شهر تنها برای چند روز کافی است و نیروهای روسیه قصد دارند کی‌یف را محاصره کنند.

پیش از این ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اعلام کرده بود که نیروهای روسیه سعی خواهند کرد شهر کی‌یف پایتخت این کشور را تصرف کنند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.