۰ نفر

وزیر بازرگانی آمریکا:

تحریم های روسیه پایانی نخواهد داشت

۱۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰
کد خبر: 619222
تحریم های روسیه پایانی نخواهد داشت

جینا ریموندو وزیر بازرگانی آمریکا اعلام کرد، تحریم‌ ها و کنترل‌ های صادراتی که آمریکا و متحدان آن علیه روسیه وضع کرده‌ اند، زمان انقضا ندارند.

به گزارش سی ان ان، وزیر بازرگانی آمریکا گفت: این تحریم‌ها برای مدت طولانی اعتبار خواهند داشت. دولت آمریکا آماده است تا جایی که امکان دارد به اجرای تمهیدات خود برای وارد کردن سختی بر روسیه ادامه دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، ریموندو همچنین هشدار داد هر کشوری از جمله چین که از تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی آمریکا علیه روسیه پیروی نکند نیز هزینه سنگینی پرداخت خواهند کرد.

وی گفت: بنابراین انتظار ما این است که چین این قوانین را نقض نخواهد کرد، اگر آن‌ها این کار را انجام دهند، با عواقب اقدام خود مواجه خواهند شد.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که آمریکا اصلی‌ترین بخش اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد. ما تمام واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم.

جو بایدن رییس جمهور آمریکا روز سه شنبه به وقت محلی و همزمان با افزایش تنش‌های جهانی با روسیه در پی وقوع جنگ در اوکراین در سخنانی از کاخ سفید افزود، این اقدام از حمایت قوی دو حزبی در کنگره (حزب دموکرات و جمهوری‌خواه) و همچنین در آمریکا برخوردار است. ما جنگ ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه را تامین مالی نخواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت شناخته و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ماه) نیز در یک سخنرانی در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.