۰ نفر

دیدار وزرای خارجه اوکراین و روسیه در ترکیه

۱۷ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۰۱
کد خبر: 618568
دیدار وزرای خارجه اوکراین و روسیه در ترکیه

وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که در تاریخ ۱۰ مارس با همتای روس خود سرگئی لاوروف در ترکیه دیدار خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیترو کولبا وزیر امور خارجه اوکراین اعلام کرد که در تاریخ ۱۰ مارس با سرگئی لاوروف همتای روس خود در ترکیه دیدار خواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، کولبا در نشست خبری روز دوشنبه گفت: (دیدار با لاوروف) برای ۱۰ مارس برنامه‌ریزی شده است، اگر او به آنتالیا برسد، من پرواز می‌کنم، می‌نشینم و صحبت می‌کنم.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه پیشتر گفته بود که قرار است در حاشیه کنفرانس دیپلماتیک آنتالیا، سرگئی لاوروف و دیمیترو کولبا وزرای خارجه روسیه و اوکراین با حضور مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیداری داشته باشند.

این در حالی است که سومین دور مذاکرات میان هیئت روسیه و اوکراین در بلاروس به منظور دستیابی به راه حلی برای بحران اوکراین برگزار شد. هیئت دیپلماتیک روسیه در بیانیه‌ای که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت: دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین در بلاروس به پایان رسید.

ولادیمیر مدینسکی، دستیار رئیس جمهور روسیه و رئیس هیئت روسی گفت: طرف روسی امیدوار است که کریدورهای بشردوستانه از روز سه شنبه شروع به کار کنند و طرف اوکراینی نیز این موضوع را تأیید کرده است.