۰ نفر

در صورت مرگ زلنسکی چه اتفاقی می‌ افتد؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ۹:۰۸
کد خبر: 618116
در صورت مرگ زلنسکی چه اتفاقی می‌ افتد؟

وزیرخارجه آمریکا مدعی شده است که کی‌ یف آماده است تا از تداوم دولت در صورت مرگ زلنسکی اطمینان حاصل کند.

به گزارش اسپوتنیک، محل اختفای ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در روزهای اخیر در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است و این در حالی است که وی همچنان در اظهارات خود تاکید دارد که کی یف را ترک نخواهد کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، پیش از این، زلنسکی مدعی شده بود که او هدف شماره ۱ عملیات نظامی روسیه است و تهدیدی مستقیم برای جان او و خانواده اش وجود دارد.

با این حال به تازگی «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا در گفتگویی اعلام کرده است که مقامات اوکراینی در صورت مرگ «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور این کشور در بحبوحه عملیات نظامی روسیه طرحی در دست دارند.

بلینکن به سی بی اس گفته است: «اوکراینی‌ها برنامه‌هایی دارند که من درباره آن صحبت نمی‌کنم یا وارد جزئیاتی نمی‌شوم تا مطمئن شوم که به هر طریقی دولت اوکراین تداوم خواهد داشت.»

بلینکن همچنین خاطرنشان کرد که رهبری زلنسکی در اوکراین از زمان وقوع جنگ قابل توجه بوده است و زلنسکی و کل دولت اوکراین نشان داده اند که آنها تجسم مردم فوق العاده شجاع اوکراین بوده اند.

بر اساس قانون اساسی اوکراین، اگر رئیس جمهور در زمان ریاست جمهوری فوت کند، رئیس پارلمان جای او را می‌گیرد و در حال حاضر «روسلان استفانچوک»، رئیس پارلمان اوکراین است.

مقامات آمریکایی پیش از این به اوکراینی‌ها توصیه کرده بودند که مقامات کلیدی این کشور را برای مدت طولانی در یک مکان نگه ندارند و آنها را به مکان‌هایی خارج از پایتخت کشور منتقل کنند، هرچند مقامات اوکراینی مدعی شده‌اند که زلنسکی در کیف باقی می‌ماند و خود زلنسکی نیز ادعاهایی مبنی بر فرار از کشور را رد کرد.