۰ نفر

ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه در مکان قبلی

۱۵ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۰۷
کد خبر: 617700
ادامه مذاکرات روسیه و اوکراین دوشنبه در مکان قبلی

طبق اعلام رسانه ها، دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است روز دوشنبه به مدت ۳ روز برگزار شود.

به گزارش اسپوتنیک، سومین دور مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است ۷ مارس (دوشنبه هفته جاری) انجام شود. این در حالیست که رسانه‌ها تا کنون محل برگزاری این نشست را رسانه‌ای نکرده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، خبرگزاری تاس نیز اعلام کرد که دور سوم مذاکرات روسیه و اوکراین ممکن است روز دوشنبه به مدت ۳ روز برگزار شود. عضو هیات مذاکره کننده اوکراینی نیز از برگزاری دور سوم مذاکرات با روسیه در روز دوشنبه خبر داد.

این در حالی است که دفتر رییس جمهور اوکراین اعلام کرد که دور سوم مذاکرات اوکراین با روسیه طی دو یا سه روز آینده برگزار می‌شود و مکان برگزاری مذاکرات تغییری نکرده است.

گفتنی است که رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه، ولادیمیر پوتین، همتای روس خود را از آمادگی ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین برای دیدار با وی مطلع کرده است. ابراهیم کالین، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه گفت: زلنسکی در جریان تماس‌های خود با اردوغان آمادگی خود برای دیدار با پوتین در استانبول یا آنکارا را اعلام کرده است.

اولین دور مذاکرات روسیه و اوکراین در منطقه «گومل» در بلاروس ۹ اسفند برگزار شد. دور دوم مذاکرات نیز در بلاروس برگزار شد و طرفین بر سر ایجاد کریدورهای بشردوستانه برای تخلیه غیرنظامیان اوکراینی و همچنین تحویل غذا و دارو به توافق رسیدند.