۰ نفر

پوتین؛

اوکراین هسته ای را نمی پذیریم

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۸:۰۳
کد خبر: 617617
اوکراین هسته ای را نمی پذیریم

ناتو از اوکراین حمایت می‌کند زیرا در مقابل روسیه ایستاده است. اوکراین در حال تلاش برای بازگشت به داشتن پایگاه‌های هسته‌ای است، پس چگونه می‌توانیم این را بپذیریم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، رییس‌جمهوری روسیه امروز در سخنانی اعلام کرد که تحریم‌های اعمال شده علیه مسکو شبیه اعلام جنگ به روسیه است.

 «ولادیمیر پوتین» رییس جمهوری روسیه امروز ضمن بازدید از مرکز آموزش خلبانی شرکت ملی آیروفلوت گفت: ما سعی کردیم تمام تعهدات و توافقات را اجرا و از تشدید تنش در شرق اوکراین جلوگیری کنیم.

رییس جمهوری روسیه در ادامه افزود: اوکراین با استفاده از سلاح‌های سنگین محله‌های مسکونی دونتسک را هدف قرار می‌داد. مقامات کی‌یف در سال‌های گذشته به نقض توافق‌نامه‌ها ادامه داده‌ و حدود ۱۳۰۰۰ روس را در دونباس کشتند.

وی تصریح کرد: ناتو از اوکراین حمایت می‌کند زیرا در مقابل روسیه ایستاده است. اوکراین در حال تلاش برای بازگشت به داشتن پایگاه‌های هسته‌ای است، پس چگونه می‌توانیم این را بپذیریم.

پوتین ادامه داد: مقامات کی‌یف آشکارا اعلام می‌کنند که نمی‌خواهند توافقات مینسک را اجرا کنند. مقامات اوکراینی دانشجویان خارجی را به گروگان و غیرنظامیان را به عنوان سپر انسانی گرفته‌اند.

رییس جمهوری روسیه اضافه کرد: ما به دنبال خلع سلاح اوکراین و خلاص شدن از شر نازیسم در آن هستیم.