۰ نفر

سی ان بی سی خبر داد؛

افزایش ۷ درصدی بودجه دفاعی چین در سال ۲۰۲۲

۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۴۳
کد خبر: 617479
افزایش ۷ درصدی بودجه دفاعی چین در سال ۲۰۲۲

چین در سال ۲۰۲۲ هزینه های دفاعی خود را ۷.۱ درصد افزایش خواهد داد. بر اساس طرح وزارت دارایی که روز شنبه منتشر شد، هزینه های دفاعی چین در سال جاری با سریع ترین سرعت خود از سال ۲۰۱۹ افزایش خواهد یافت.

اقتصاد آنلاین – پرهام کریمی؛ به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، بر اساس داده‌های رسمی، هزینه‌های دفاعی امسال با ۷.۱ درصد افزایش به ۱.۴۵ تریلیون یوان (۲۳۰.۱۶ میلیارد دلار) خواهد رسید که سریع‌تر از افزایش ۶.۸ درصدی در سال ۲۰۲۱ و افزایش ۶.۶ درصدی در سال ۲۰۲۰ است.

هزینه‌های دفاعی چین در سال ۲۰۱۹ با ۷.۵ درصد افزایش به ۱.۱۹ تریلیون یوان رسید.

وزارت دارایی گفت که انتظار می‌رود کل هزینه‌های دولت مرکزی برای بودجه عمومی با ۱۴.۳ درصد افزایش در سال جاری به ۱۳.۴۰ تریلیون یوان برسد.

بر اساس نسخه رسمی انگلیسی زبان، لی که‌چیانگ، نخست‌وزیر چین در گزارش کار سالانه جداگانه‌ای که روز شنبه منتشر شد، گفت: «ما برای مدرن‌سازی سیستم‌های مدیریت لجستیک و دارایی‌های ارتش و ساخت یک سیستم مدیریت تسلیحات و تجهیزات مدرن سریع‌تر حرکت خواهیم کرد تا بتوانیم نیازهای خود را برطرف کنیم.»

سایر اظهارات لی در مورد توسعه نظامی و سیاست خارجی مطابق با اظهارات سال ۲۰۲۱ است. او گفت که "چین به دنبال سیاست خارجی مستقل و صلح خواهد بود."

لی در گزارش کار دولت به بودجه نظامی سایر کشورهای بزرگ اشاره‌ای نکرده است.

به عنوان مثال کل بودجه دفاعی ایالات متحده برای سال ۲۰۲۲ کمتر از ۷۷۰ میلیارد دلار است که ۲ درصد بیشتر از سال گذشته است.