۰ نفر

زلنسکی: ما برای نجات کشورمان مبارزه خواهیم کرد و مهم نیست چقدر زمان ببرد

۸ اسفند ۱۴۰۰، ۱:۱۸
کد خبر: 615634
زلنسکی: ما برای نجات کشورمان مبارزه خواهیم کرد و مهم نیست چقدر زمان ببرد

رییس جمهور اوکراین شامگاه شنبه در پیامی ویدئویی گفت که حتی زمانی که بمباران‌ها ادامه دارند، مبارزه متوقف نخواهد شد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «ولودمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین گفت: «ما برای نجات کشورمان مبارزه خواهیم کرد و مهم نیز چقدر زمان ببرد».

وی که طی پیامی ویدئویی این سخنانی را مطرح می‌کرد، افزود: «ما حتی زمانی که بمباران‌ها ادامه دارند، مبارزه خواهیم کرد».

رییس جمهور اوکراین اضافه کرد: «آمادگی ملتمان برای دفاع از اوکراین،‌ سناریوی اشغال کشور را خنثی کرد».

زلنسکی گفت که رؤسای جمهور ترکیه و آذربایجان در تلاش برای ترتیب دادن مذاکرات با روسیه هستند.

وی افزود: «از دوستم اردوغان برای حمایتش تشکر می‌کنم و بر ضرورت جلوگیری از عبور کشتی‌های جنگی روسیه به دریای سیاه توافق کردیم».

ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه  روز پنجشنبه اعلام کرد که دستور داده نیروهای مسلح این کشور عملیاتی ویژه را در منطقه دونباس آغاز کنند. پوتین گفت این دستور پس از آن صادر شده که سران این منطقه جدایی‌طلب شرق اوکراین خواستار کمک نظامی روسیه در پاسخ به افزایش «تجاوزات اوکراین» شدند.

ولادیمیر پوتین در خصوص صدور مجوز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس گفت: « تمامی تلا‌ش‌های روسیه برای رسیدن به توافق در خصوص عدم پیشروی ناتو در قلمرو روسیه به شکست منتهی شد.»

کشورهای مختلف غربی از جمله آمریکا و انگلیس و اعضای اتحادیه اروپا، در پی شروع عملیات نظامی روسیه در اوکراین، تحریم‌های سنگینی را علیه مسکو وضع کرده‌اند. دولت روسیه از دو ماه قبل بسته پیشنهادی خود برای ضمانت‌های امنیتی را به آمریکا و ناتو تحویل داد که عدم عضویت اوکراین در ناتو و خروج نیروهای این ائتلاف از شرق اروپا را شامل می‌شد.